امروز به برکت اقدام ارزشمند امام خمینی(ره)700 نماز وحدت بخش جمعه در 700 نقطه کشور اقامه می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان

حجت الاسلام والمسلمین حاجی پور مسوول دفترنمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان لرستان در خطبه های پیش از نماز جمعه در مصلی الغدیر خرم آباد گفت:امروز پس از گذشت 34 سال از انقلاب اسلامی به برکت این انقلاب در 700 نقطه کشور 700نماز جمعه برگزار می شود و 32 هزار نفر در ستاد های نماز جمعه مشغول به خدمت هستند.

وی اضافه کرد:در لرستان نیز 12 نماز جمعه در مصلی های سطح استان در حال برگزاری است،حدود 1420 نفر در ستاد های نماز جمعه استان حضور دارند،نماز جمعه لرستان یکی از نماز جمعه های خوب و پرشور در سراسر کشور است و آمار نشان می دهد لرستان در ردیف اول تا سوم یا اول تا پنجم نماز جمعه کشور قرار دارد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان افزود:از جمعیت یک میلیون و820 هزار نفری لرستان هر هفته تعداد قابل توجهی در صف های دشمن شکن نماز جمعه شرکت می کنند ،لرستان در ساخت مصلی ها در وضعیت خوبی در سطح کشور قرار دارد در مجموع 242 هزار متر مربع از زمین های استان برای ساخت مصلی نماز جمعه در 12 شهر استان اختصاص یافته است.

حجت الاسلام حاجی پور ساخت دفاتر و منازل ائمه جمعه استان را از کارهای در دست انجام در استان عنوان کرد و گفت:ساخت دفتر و منزل برای ائمه جمعه در الیگودرز،بروجرد ومعمولان پایان یافته است،در دورود و زاغه در حال ساخت است و در خرم آباد،پلدختر،الشتر و اشترینان ساخت دفاتر ائمه جمعه به زودی آغاز می شود.

وی کم کردن فاصله بین مردم و حکومت،گسترش معنویت در جامعه،پاسداشت شعائر الهی ،گسترش بصیرت و وحدت در جامعه اسلامی را از آثار وبرکات نماز جمعه در کشور برشمرد و خاطر نشان کرد:نماز جمعه یکی از بزرگترین نعمت های الهی و از عنایات خداوند به جمهوری اسلامی است در بعضی حکومت هامی بینیم که فاصله بین حکومت و مردم به دیکتاتوری می انجامد،فرق حکومت اسلامی با دیگر حکومت ها در این است که حکومت اسلامی برخاسته از دل مردم است،برای مردم کار می کند و فاصله بین حاکمیت و مردم را به حداقل می رساند.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه لرستان یادآور باشد:امروز اگر می بینیم بعضی از انقلاب ها در منطقه اتفاق افتاده است علت پیروزی این انقلاب ها این است که از نماز جمعه شروع می شود.

حجت الاسلام حاجی پور تشکیل حکومت،ساخت مسجد و برپایی نماز جمعه را از اقدامات مدبرانه پیامبر بزرگوار اسلام در زمان حکومت ایشان عنوان کرد و اظهار داشت:نماز جمعه هم در اسلام و هم در جمهوری اسلامی باعث بیداری همه ملت ها،بصیرت بخشی به همه مسلمانان و وحدت بخشی بین آنها شده است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.