رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی فرزانگان کرد در آبان ماه سال جاری به میزبانی این شهرستان خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، گوهری گفت: شعرا و ادبای متخصص و متعهد سنندجی می‌توانند کمک شایان توجهی را برای ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان داشته باشند.
وی افزود:فرهنگ وارشاد اسلامی محدودیتی برای حمایت از ادباو شعرا با انسجام هرچه بیشتر انجمن‌های ادبی در این شهرستان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر عرصه شعر و ادب سنندج خواهیم بود.
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج هدف از برگزاری این نشست را اعلام برنامه‌های حوزه شعر و ادب در سال جاری، در میان گذاشتن سیاست‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی وزارت ارشاد با ادبا و نویسندگان و آشنایی با دغدغه‌ها و نیازهای فعالان این عرصه بیان کرد.
وی افزود: با توجه به توانمندی‌های بالای ادبا و نویسندگان سنندج سعی می‌شود در برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های حوزه شعر و ادب از توان فعالان این عرصه در حوزه داوری و اجرا بهره گرفته شود.
گوهری گفت: باتوجه به اعتبارات کم حوزه فرهنگ استان و به تبع آن در شهرستان‌ها، فعالیت‌های گسترده‌ای در حوزه شعر و ادب و حمایت از فعالان این عرصه به انجام رسیده‌است.
گوهری به برنامه‌های پیش روی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در حوزه شعر و ادب تا پایان سال جاری اشاره کرد و افزود: دومین کنگره بین‌المللی فرزانگان کرد آبان ماه سال جاری و با هدف معرفی و تجلیل از مشاهیر و چهره‌های فرهنگی کرد در سنندج برگزار خواهد شد.
وی در پایان اعلام کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در شهریور ماه سال جاری میزبان نخستین جشنواره بین المللی ادبیات داستانی گولان خواهد بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.