با پاکسازي محله حجر الاسود در دمشق پايتخت سوريه از وجود گروههاي تروريستي مسلح ، ثبات و آرامش در اين شهر تقويت شده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه، يگاني از نيروهاي سوري براساس گزارشهاي مردمي ديروز با تروريستهاي فراري در کشتزارهاي حجيره در اطراف محله حجر الاسود درگير شدند.
يکي از نيروهاي ارتش گفت: ما در پاسخ به دعوت شهروندان به اينجا آمده ايم تا مأموريت را اجرا کنيم و با موفقيت نيز اجرا کرديم.
يک نيروي ديگر ارتش گفت:ما از شهروندان دفاع کرديم و اين کار را نيز انجام داديم و افراد مسلح را از حجرالاسود خارج کرديم.
يکي ديگر از نيروهاي ارتش تصريح کرد: ما پس از درخواست مردم منطقه به مخفيگاههاي افراد مسلح در منطقه حجر الاسود يورش برديم و آنان را تعقيب کرديم و شمار زيادي از آنها را کشتيم .
يکي ديگر از نيروهاي ارتش گفت : ما آنها را در همه مناطق تعقيب خواهيم کرد. نيروهاي ما در همه جا مستقر شده اند و آنان در خارج از منطقه حجر الاسود نيز تعقيب خواهند شد .
کريم شيباني خبرنگار شبکه سوريه گفت : ارتش سوريه به پاکسازي محله هاي مسکوني و خيابانها در حجر الاسود پايان داد .
افراد مسلح تعدادي از ساختمانهاي دولتي و خصوصي را در اين محله سوزانده اند  و از مسجد جامع اين محله نيز براي اقدامات تروريستي خود استفاده مي کردند.
يک شهروند اين محله گفت:«افراد مسلح از بين رفتند و انشاء الله به زندگي عادي باز مي گرديم».
يک زن گفت : يک گروه تروريستي در اين محله حضور داشت خدا را شکر ارتش ما را از دست اين گروه رها کرد و امنيت برقرار شد خدا ارتش را حفظ  کند .
يک زن ديگر گفت: ما در ترس و هراس به سر مي برديم. امنيت برقرار شده است. اوضاع بسيار بد بود. بزرگ و کوچک ما مي ترسيدند  . صداي تيراندازي شديد را بسيار مي شنيديم.
شمار ديگري از شهروندان محله حجر الاسود از اينکه ارتش اين محله را از وجود افراد مسلح پاکسازي کرده است ابراز خرسندي و اقدامات گروههاي تروريستي مسلح را تشريح کردند.
يک شهروند محله حجر الاسود نيز که به دست گروههاي تروريستي ربوده و شکنجه شده بود جزئيات شکنجه اش را تشريح کرد.
اين جوان گفت: من به همرا چند نفر ديگر در حال بازگشت به خانه بوديم که گروههاي مسلح جلوي ما را گرفتند و کارتهاي شناسايي ما را ديدند. حالت عادي نداشتند. ما را گرفتند و حبس و در طول شب شکنجه کردند. لباسهاي ما را در آوردند و با کابل مي زدند تا جايي که از بدن ما خون آمد . ارتش امروز ما را آزاد کرد. ارتش کشور را از دست تروريستها آزاد کند . .
خبرنگار شبکه سوريه گفت: با پايان مأموريت نيروهاي ارتش ، محله هاي دمشق ، تروريسم و تروريستها را بيرون افکنده است و اين شهر آماده مي شود تا با عزم و اراده ساکنانش به زندگي عادي بازگردد.
شيباني در پايان افزود: اين حوادث بار ديگر انسجام تنگاتنگ بين مردم و ارتش سوريه را نشان داد و ارتش به مأموريتش در پاکسازي محله حجرالاسود از دست تروريستها پايان داد.
برچسب ها: پاکسازی ، مسلح ، حجرالاسود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار