به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، ماهان صفایی افزود: رسانه، بهعنوان یک هنر و اشاعهدهنده هنر در سالهای اخیر همواره مدنظر بوده است و برخی از هنرها مانند سینما امروز خود تبدیل به یک رسانه شده و سایر هنرها نیز از ظرفیتهای عظیم رسانهای استفاده میکنند.
مدیر فرهنگسرای رسانه مشهد یادآور شد: رسانهها همواره برای تبلیغ و معرفی فعالیتهای خود از سایر ابزارها مانند رسانههای دیگر استفاده میکنند و این امر گستره شمول و وظایف خطیر رسانهها در عصر حاضر را یادآوری میکند.
صفایی با اشاره به پیشتاز بودن ایرانیان در استفاده از ابزارهای ارتباطی، افزود: قوم آریایی در استفاده از ابزارهای رسانهای برای اطلاعرسانی و تبلیغ پیشتاز بودهاند.
وی گفت: در شهر مقدس مشهد نیز بهعنوان پایتخت معنوی ایران ظرفیتهای رسانهای بسیار عظیمی وجود دارد و اگر به پیشینه تاریخی مشهد نظری بیندازیم، مشاهده میکنیم که امام رضا(ع) در بدو ورود به این استان و در شهر نیشابور و در میان اصحاب قلم، حدیث سلسلهالذهب را مطرح میکنند و در واقع این امر ظریفترین شکل استفاده از رسانه و هنر برای تبلیغ احکام الهی است.
صفایی عنوان کرد: بنابراین مشاهده میکنیم که انبیا نیز برای گسترش و ترویج پیامها و معارف الهی، همواره از ظرفیتهای رسانهای استفاده میکردهاند.
مدیرفرهنگسرای رسانه مشهد با اشاره به کاربرد تکنولوژی در هنر معاصر عنوان کرد: تکنولوژی معاصر نیز تنها یک ابزار است و بهخودی خود کارایی ندارد و تنها باید از ظرفیتهای آن برای فعالیتهای رسانهای و هنری بهتر استفاده کرد.
وی بیان کرد: در واقع تکنولوژی ناچار است که برای معرفی خود از ابزار رسانه و هنر استفاده کند و عکس این قضیه صادق نیست./س