امامان جمعه استان خوزستان در نخستین جمعه از ماه مبارك رمضان كشتار فجیع و بی رحمانه مسلمانان كشور آسیایی میانمار را محكوم كردند.

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ، حجت الاسلام 'سیدمجید شرفی' امام جمعه شادگان در مراسم نماز جمعه از سكوت و بی تفاوتی مدعیان حقوق بشر در قبال كشتار وسیع مسلمانان میانمار به جرم مسلمانی انتقاد كرد.

وی گفت: كشتار مسلمانان میانمار در حالی در میان سكوت مرگبار مجامع بین المللی صورت می گیرد كه این تراژدی دردناك همچنان ادامه دارد.

حجت الاسلام شرفی با مسلمانان میانماری كه در اوج مظلوم ، تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته اند ابراز همدردی و همبستگی كرد.

حجت الاسلام امینی امام جمعه مسجدسلیمان ضمن محكومیت كشتار دردناك مسلمانان میانماری از سكوت مدعیات دروغین دمكراسی و حقوق بشر بشدت انتقاد كرد.

وی كشتار و آواره كردن هزاران مسلمان میانماری را ناقض بدیهی ترین حقوق انسانی دانست و از جامعه جهانی خواست با اقدامات بازدارنده خود مانع ادامه كشتار مردم مسلمانان بی پناه این كشور شود.

حجت الاسلام موسوی امام جمعه خرمشهر نیز از كشتار میانمار بدست نیروهای امنیتی و بودایی های افراطی واكنش نشان داد و گفت: سكوت و بی تفاوتی در برابر این همه جنایت و بی رحمی روا نیست و همه انسانها با هر گرایش و مذهبی باید برای توقف این كشتار بسیج شوند.

امام جمعه سوسنگرد نیز كشتن بیش از 20هزار نفر از مردم مسلمان میانمار به جرم اینكه مسلمان هستند عملی زشت ، غیرانسانی و غیرقابل دفاع خواند.

وی گفت: دولتمردان میانمار باید به اتهام نسل كشی و جنایت علیه بشریت به پای میز محاكمه كشیده شوند و برای آنان قرار تعقیب صادر شود.

بنا به این گزارش امامان جمعه ماهشهر ، رامهرمز ، لالی ، امیدیه ، هفتكل ، هندیجان ، شوشتر و هویزه در خطبه های نماز جمعه كشتار فجیع مسلمانان میانماری را محكوم كرده و خواستار توقف بی قید و شرط این جنایات و بازگشت آوارگان مسلمان میانماری به خانه و كاشانه خود شدند.

نمازگزاران جمعه شهرهای استان خوزستان با سردادن شعارهای ضداستكباری بر احقاق حقوق مسلمانان میانماری تاكیدكرده و خواستار تنبیه جهانی دولت میانمار به اتهام نسل كشی مسلمانان این كشور شدند.

گفته می شود بین 20تا 50هزار نفر از مسلمانان میانماری به دست نیروهای امنیتی و افراطی های بودایی كشته و مجروح شده و هزاران نفر مجبور به ترك خانه و كاشانه خود شدند.

دولت میانمار ، مسلمانان این كشور را شهروند میانماری به حساب نمی آورد./س
برچسب ها: خوزستان ، محکوم ، نسل کشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.