مسئول دبیرخانه دومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی از افزایش 110 درصدی شرکت‏کنندگان این جشنواره خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از دبیرخانه دومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی علی‏ اکبرحلیمی گفت: سال گذشته138 گروه و حدود 100 نمایشنامه در نخستین دوره جشنواره شرکت داشتند که این تعداد برای دومین دوره جشنواره به 300 گروه رسیده است.

وی تاکید کرد: ما در حوزه نمایشنامه نویسی رضوی و حتی در حوزه ادبیات دینی کودک آثار بسیار کمی داریم به‏طوریکه این امر همواره یکی از معضلات این عرصه بوده است اما این جشنواره باعث شده که 300 نمایشنامه اورجینال در این حوزه تولید شود و کارشناسان حوزه کودک و نوجوان می دانند که چنین چیزی یک معجزه است و تنها به برکت وجود امام رضا(ع) ممکن است.

دبیر کارگروه و کارشناس‏ مسئول امور هنری خراسان رضوی با اشاره بر استقبال کشوری از دومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی افزود: 14 استان در نخستین دوره با ارسال نمایشنامه از جشنواره استقبال کرده بودند اما این تعداد برای دومین دوره به 21 استان رسیده است که خراسان رضوی با 55 گروه نمایشی، اردبیل با 22 گروه و هرمزگان و گلستان به‏طور مشترک با 20 گروه بیشترین آمار حضور را در بین استان‏های شرکت‏ کننده دارند.

حلیمی همچنین از تمدید مهلت ارسال آثار بخش مقاله دومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی خبر داد و تصریح کرد: این بخش برای اولین‏ بار است که به جشنواره اضافه شده است و تا امروز حدود 30 مقاله به دبیرخانه رسیده است. با توجه به کمبود شدید نیروهای متخصص و منابع کاربردی در حوزه نمایشنامه‏ خوانی کودک و نوجوان و همچنین با توجه به درخواست‏هایی که از جانب استان‏ها داشتیم تصمیم برآن شد که فراخوان این بخش تا 15 مرداد تمدید شود.

وی ادامه داد: برای علاقمندان این بخش امکان ثبت‏نام اینترنتی را هم فراهم آورده‏ایم و این عزیزان می‏توانند مقالات خود را درزیر شاخه «تماشا» پورتال جامع کانون خراسان رضوی به آدرسwww.kpf-khr.irثبت‏نام کنند.

گفتنی است دومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی ازجشنواره‏ های کودک دهمین جشنواره بین‏المللی‏ امام رضا(ع) به همت کانون‏ پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در روزهای31 شهریور و 1 مهر در مشهد برگزار می‏شود. /س


برچسب ها: مسئول ، دبیرخانه ، دومین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.