عملکرد مغرضانه دو شبکه خبری العربیه و الجزیره و انتشار اخبار غیر حقیقی از سودان اعتراضات گسترده ای را در این کشور درپی داشته است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ، این دو شبکه در ماههای اخیر، همگام با شبکه های خبری غربی در حوادثی مانند درگیری های مرزی دو سودان و همچنین اغتشاشات بسیار محدود صورت گرفته از سوی برخی طرفداران احزاب مخالف دولت خصوصا حزب کمونیست در خارطوم ، تلاش کردند حکومت اسلامگرای سودان را حکومتی ضعیف جلوه دهند که اقداماتش مورد حمایت مردم این کشور نیست.

دکتر محمد عبدالقادر تحلیلگر سیاسی، سردبیر روزنامه الرای العام گفت: کاملا واضح است که این دو شبکه در حال کمک به برنامه های آمریکا و اسرائیل در منطقه اند و براساس آن از همه ظرفیتهای رسانه ای کشورهایی که در خط اول مقاومت در منطقه هستند استفاده می کنند. در مقابل، برای ترمیم وجهه آمریکا تلاش گسترده ای می شود.

ابراهیم تاج السر استاد علوم اطلاع رسانی دانشگاه خارطوم گفت: این دو شبکه با نادیده گرفتن همه اصول حرفه ای ، به جای اینکه اخبار واقعی را به مخاطب منتقل کنند خودشان خبر سازی می کنند . در حقیقت العربیه و الجزیره به اهرمهای تبلیغاتی جریانی خاص در منطقه تبدیل شدند.

اتحادیه اسلامی دانشجویان و اتحادیه جوانان سودان در بیانیه هایی از مردم خواستند ، دو شبکه دروغ پرداز الجزیره و العربیه را تحریم کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار