ماه مبارك رمضان به دليل باز بودن در بهار رحمت الهي به روي بندگان خدا بهار قرآن و دعا است.

حجت الاسلام قاسم عباسي كارشناسي مذهبي به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: خداوند قبل از ماه رمضان دو ماه پر فضيلت ديگر به نام هاي رجب و شعبان را كه هر كدام داراي آداب و رسوم خاص براي بندگان خدا است براي آمادگي معنوي و جسمي لازم بندگان عطا كرده است.

وي با اشاره به اين مطلب كه خداوند سبحان در لحظه افطار مسلمانان را از آتش جهنم رها مي كند، افزود: در ماه مبارك رمضان خوان گسترده الهي پهن بوده و رحمت الهي گسترده است و شرع و عقل و عرف بايد در مسير مغفرت الهي و كسب فيض قرار بگيرند.

حجت الاسلام عباسي عنوان كرد: ماه رمضان بهار قرآن و دعا است و قرائت  قرآن در اين ماه ثواب بيشتري داشته و سالك واقعي بايد شرطي بندگي خدا را با دوري از دروغ و تهمت و غيبت انجام دهد.

اين كارشناس مذهبي با اشاره به اين مطلب كه تاثيرات اعمال ماه در ماه رمضان به چگونگي رفتار و اعمال مان در اين ماه برمي گردد، اظهار داشت: استقرار به كارهاي نيك در ساير ماه هاي سال تاثير ژرف و عميقي بر انسان ها دارد.

وي خاطرنشان كرد: به دليل قداست اين ماه خداوند ماه رمضان را از ساير ماه ها جدا كرده تا آدميان به تغييرات دروني دست يابند و ماه رمضان بهترين زمان براي تغييرات انسانها است./ي2
برچسب ها: ماه رمضان ، دعا ، بهار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار