55هزار تن سازه دريايي 6 فاز ميدان گازي پارس جنوبي و ميدان نفتي رشادت با استفاده از توان متخصصان داخلي در جزيره صدرا (در بوشهر) ساخته مي شود.



به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران  به نقل از  شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، مدير کارخانه فراساحل شرکت صدرا (شرکت صنعتي دريايي ايران) گفت : هم اکنون 12 سکو و هشت جکت ( پايه سکو) فازهاي پارس جنوبي هر جکت به وزن حدود 1900 تن در يارد اين شرکت در حال ساخت بوده و ساخت دو جکت اين فازها نيز به تازگي تمام شده است.
محمد ليراوي از پايان ساخت و بارگيري دو سکوي ميدان نفتي رشادت در سايت جزيره صدرا خبر داد و افزود: يک سکوي فرآوري به وزن 6 هزار تن و يک سکوي مسکوني به وزن دو هزار و 400 تن در اين سايت در دست ساخت است.
وي افزود: ساخت دو سکوي سرچاهي فازهاي 17 و 18، چهار سکوي فازهاي 22 تا 24، چهار سکوي فاز13، دو سکوي ميدان رشادت، دو جکت فازهاي 22 تا 24 از ديگر پروژه هاي در حال ساخت در شرکت صدرا است ضمن آن که شرکت صدرا عمليات نصب و راه اندازي اين سازه ها را برعهده دارد.
مدير کارخانه فراساحل شرکت صدرا از فعاليت دو هزار و 500 نفر نيروي انساني در بخش فراساحل فازهاي پارس جنوبي و يک هزار نفر در بخش کشتي سازي اين شرکت خبر داد و افزود: بيش از 90 درصد نيروهاي شاغل در شرکت صدرا در بوشهر بومي هستند.
ليراوي با بيان اين که شرکت صدرا در ساخت 6 فاز از فازهاي در حال بهره برداري پارس جنوبي حضور داشته است، افزود: بخش فراساحل فازهاي 1، 4و5، 6 تا 8 پارس جنوبي در اين شرکت انجام شده و 4 فاز ديگر (فازهاي 2 و 3 و فازهاي 9 و 10) با همکاري شرکت توتال و شرکت تاسيسات دريايي انجام شده است.
شرکت صدرا علاوه بر پروژه هاي ياد شده در ساخت 930 کيلومتر از خط لوله اتيلن غرب، با قطر 12 تا 16 اينچ مشارکت دارد. اين خط لوله وظيفه تامين خوراک چند واحد پتروشيمي را به عهده دارد.
ساخت بخش اصلي پالايشگاه 360 هزار بشکه اي ستاره خليج فارس که وظيفه تبديل ميعانات گازي به بنزين را بر عهده دارد نيز از سوي شرکت صدرا انجام مي شود؛ ضمن آنکه اين شرکت مذاکره هايي با هدف نوسازي، ترميم خطوط دريايي، کابل هاي فيبرنوري خطوط لوله انتقال نفت و گاز با برخي شرکت هاي نفتي انجام شده است که بر اساس آن 20 جکت و عرشه نوسازي و بازسازي خواهد شد.

به گفته، محمد علي نظارت، مديرعامل شرکت فناوري آبهاي عميق ، مجموعه ارزش قراردادهاي اين شرکت با صنعت نفت 2.5 ميليارد دلار است و شرکت صدرا هم اکنون براي عقد قراردادهاي به ارزش دو ميليارد دلار با بخش هاي مختلف صنعت نفت نيز در حال مذاکره است.
عمده طرف هاي قرارداد اين شرکت ، بخش هاي فعال در زمينه فراساحل صنعت نفت

برچسب ها: سازه ، توتال ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار