نويسنده و تحليلگر سياسي سوري از دستگيري شماري از افراد مسلح به دنبال عمليات ارتش سوريه در شهر حلب خبر داد كه بسياری از آنها دارای تابعيت هاي غير سوري و از جمله افسران ترك هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، "رياض صقر" افزود: در بين دستگير شدگان علاوه بر افسران ترك، افرادي با تابعيت هاي ليبيايي، تونسي، قطري، كويتي، افغاني و كشورهاي حاشيه خليج فارس و برخي تابعيت هاي ديگر به چشم مي خورد.

وي خاطرنشان كرد كه افسران ترك بازداشت شده، اين تروريست ها را در حومه شهر حلب آموزش مي دادند.

نويسنده و تحليلگر سياسي سوري، عمليات ارتش سوريه در شهر حلب را نتيجه بخش توصيف كرد و افزود: طي اين حمله دهها نفر از افراد مسلح كشته و شماري نيز دستگير شده اند.

وي با بيان اين كه زندگي شهروندان در دمشق روالي طبيعي دارد، خاطرنشان كرد كه ارتش از دو روز قبل عمليات سامان دادن به اوضاع در شهر حلب و يكسره كردن كار گروه هاي مسلح را آغاز كرده است.

صقر گفت: رهبري سوريه از اوايل سال گذشته خواستار گفت وگو شد و كميته اي براي اين منظور تشكيل داده است ولي كسي كه خارج از مرزهاست از شركت در گفت وگو خودداري كرد و بر تروريسم و همكاري با قدرتهاي استكبار جهاني و برخي كشورهاي حوزه خليج فارس اصرار و پافشاري كردند.

وي افزود: هدف آنها همانگونه كه خود مي گويند، تحقق دموكراسي و آزادي نيست، بلكه هدف تعامل با شيطان بزرگ يعني امريكا و هم پيمانانش در اتحاديه اروپا و برخي كشورهاي عربي است.

صقر تاكيد كرد: عربستان كه احساس مي كرديم حامي جهان اسلام است، اينك با همكاري امريكا دست به اقداماتي براي ايجاد اغتشاش و آشوب مي زند.

وي افزود: عربستان در صدد است كه اگر بتواند در اتحاديه عرب عليه سوريه اقدام كند، زيرا اربابان آن از طريق شوراي امنيت سازمان ملل از انجام چنين كاري عاجز هستند.

صقر در گفتگو با العالم گفت: اينك برخي طرف هاي بين المللي ظهور كرده اند كه تلاش مي كنند عدالت و عدم برخورد دوگانه را به شوراي امنيت و شوراي حقوق بشر و ديگر شوراهايي كه به ابزار دست امريكا مبدل شده اند، بازگردانند.
برچسب ها: باشگاه ، شبانه ، سوری ، ترک ، سرباز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار