امام جمعه شهر آبسرد گفت: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای خودسازی و رسیدن به کمال حقیقی است تا تأثیر و فواید آن در روح و جان افراد بماند و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

 حجت الاسلام "حسین ردایی" در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به معنای لغوی رمضان، افزود: رمضان به معنای حرارت و سوزاندن است زیرا در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود و پیامبر اکرم(ص) زیر چنین می‏فرماید که ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می‏سوزاند.

وی با بیان اینکه این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده است، تصریح کرد: خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می‏کند همانگونه که پیامبر اکرم(ص) می‏فرماید ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است و هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.

امام جمعه شهر آبسرد این ماه را برترین ماه های سال دانست و گفت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگی‏های منحصری که دارد در میان ماه‏های سال ‏قمری برترین است همانگونه که خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید ماه رمضان ماهی است که قرآن برای هدایت انسان‏ها در آن نازل شده است.

ردایی ماه رمضان را به عنوان بهار قرآن و یکی از ویژگی های بارز این ماه را نزول کتب آسمانی بیان و خاطرنشان کرد: در این ماه مبارک، قرآن کریم و این کتاب آسمانی نازل شد تا انسان ها با معارف الهی و دین مبین اسلام آشنا شوند که به راستی تلاوت آیات آن در این ماه فضیلت بسیاری دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه در ماه رمضان خداوند متعال توفیق روزه‏داری را به بندگانش داده است، بیان داشت: انسان افزون بر جنبه مادی و جسمی، دارای بعد معنوی و روحی هم هست و هر کدام در رسیدن به کمال مطلوب خود، برنامه‏های ویژه را نیاز دارند که یکی از این برنامه‏ها تقوا و پرهیزگاری است.

وی ادامه داد: اگر انسان بخواهد خودش را از جنبه معنوی رشد و پرورش دهد و به طهارت و کمال مطلوب برساند، باید هوای نفس خود را مهار کند و موانع رشد را یکی پس از دیگری بر دارد و خود را سرگرم لذت‏ها نکند که یکی از اعمالی که در این راستا مؤثر و مفید است، روزه‏داری است.

ردایی با اشاره به جایگاه میهمان و صاحبخانه در ماه مبارک رمضان، افزود: کسی که مهمان خدا شد، اوصاف صاحبخانه را به عنوان آنچه در نزد خداست، از پروردگارش مسئلت می‌کند و خدای سبحان نیز که میزبان است چنین پذیرایی می‌کند؛ ضیافة الله همان لقاءالله را نتیجه خواهد داد.

امام جمعه آبسرد فضائل و ثواب‏های ماه مبارک رمضان و روزه‏داری را بسیار دانست و گفت: کسانی که حقیقت ماه رمضان را درک کنند و به محتوای آن عمل و در گفتار و کردار به کار گیرند و به آن‏ها جامه عمل بپوشانند حقیقتا در پیشگاه پروردگار جایگاهی ارزشمند دارند.

این مسئول ادامه داد: در مقابل انسان هایی که خواندن قرآن را بدون عمل کردن به آیات و احکام پیش می گیرند و یا آن که از روزه‏ بودن تنها رنج گرسنگی و تشنگی را می کشند و بوسیله گناه، تأثیر روزه را از بین بردن در آینده مورد نکوهش قرار می گیرند.

ردایی گفت: در ماه مبارک باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با اخلاص، توکل و توسل از اهل‏بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم و دوری از گناهان، انجام توبه نصوح و واقعی، عبادت، شب‏زنده‏داری، درک فضیلت شب قدر و... فضیلت ماه مبارک رمضان را درک و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد./س



برچسب ها: رمضان ، خودسازی ، آبسرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.