با جدیدترین مطالعه اخیر در آکادمی پوست آمریکا در رابطه با تاثیر آلاینده ها بر تشدید عوارض اشعه آفتاب توجه کرده و به توصیه های لازم عمل کنید.

دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دکتر مایکل گری در جدیدترین نشست سالیانه آکادمی پوست آمریکا اشاره کرده است که طبق مطالعات و تحقیقاتی که بر روی شش گروه آزمایشی انجام شده است نتایج مهمی یافته شد.
وی گفت: در گروه اول افراد فقط تحت اشعه ماورابنفش خورشید بودند، در گروه دوم افراد به غیر از اثر ماورابنفش برآنها يا سیگار استعمال کرده و یا تحت تاثیر دود سیگار بودند، گروه سوم تحت تاثیر اشعه آفتاب ،‌حرارت و گرمای هوا بوده ، گروه چهارم تحت تاثیر اشعه آفتاب و هوای سرد بودند، گروه پنجم تحت تاثیر اشعه آفتاب و باد شدید و گروه ششم تحت تاثیر ازن و اشعه ماورا بنفش بودند.
این متخصص متذکر شد: افرادی که فقط به تنهایی تحت تاثیر تابش اشعه آفتاب بودند کمترین آسیب پوستی و بقیه گروهها در درازمدت به پیری زودرس پوست مبتلا شدند.
انتظاری ادامه داد: در این شش گروه افرادی که تحت تاثیر سیگار بودند بیشترین آسیب سپس افرادی که تحت اثر باد بودند در آسیب بیشتر پوستی قرار داشتند.
وی به عموم افراد توصیه کرد: بنابراین افراد مجبورند در محیط های آلوده، گرما، سرما، و باد حتما از فراورده های ضد آفتاب استفاده کنند.
انتظاری تاکید کرد: مردم تهران با توجه به آلودگی هوا به خصوص در فصل زمستان توصیه می شود حتما بر پوست خود کرمهای ضد آفتاب مناسب به توصیه پزشک و در فواصل منظم یک تا دو ساعت استفاده کنند زیرا هر گونه آلودگی هوا باعث تشدید اشعه آفتاب بر پوست می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار