اساتید دانشگاه و کارشناسان صنایع غذایی و آب و خاک لبنان وابسته به موسسه جهاد البنا در بازدی از کارخانجات تولید مواد غذایی بسته بندی محصولات کشاورزی و صنایع نان و بسته بندی چای و گیاهان دارویی، صنایع و کارخانجات مهندسی آب و آبیاری های نوین، صنایع تولید لوله و اتصالات انتقال آب، مهندسی اجرای سیستم های آبیاری پیشرفته و کنتورهای هوشمند خاهان انتقال دانش فنی صنایع غذایی و تکنولوژی مهندسی آب و خاک خراسان رضوی به لبنان شدند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، این هیات 15 نفره که به همت ستاد توسعه لبنان وابسته به نهاد ریاست جمهوری برای گذراندن دوره آموزشی به مشهد مقدس سفر کرده اند در بازدید از کارخانجات صنایع غذایی از نزدیک با پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه صنایع غذایی آشنا شدند.

مهندس اسماعیل نامنی مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در جلسه پایان دوره هیات کارشناسی جهاد البناء لبنان اظهار داشت: با توجه به این که استان خراسان رضوی یک زا قطب های صنایع تبدیلی کشور می باشد و توانمندی ها و فعالیت های صورت گرفته در این زمینه و وجود کارشناسان و متخصصین در استان، برای برگزاری دوره ای تکمیلی و برای انتقال دانش فنی و گسترش همکاری با جهاد البنا لبنان و ارائه هرگونه خدمات فنی و مهندسی به لبنان ینز آمادگی خود و سازمان را اعلام نمودند.

مهندس نامنی ادامه داد: آن چه این فراگیران در خراسان رضوی یافتند تنها بخشی از توانمندی های متنوع و عظمی جمهوری اسلامی در حوزه صنایع تبدیلی است بنابراین برای انتقال دانش فنی تولیدات در زمینه فرآوری و بسته بندی چای، برنج، زعفران، زیتون و گیاهان دارویی و کنستانتره میوه جات و تولید کودهای آلی (ورمی کمپوست) و همچنین استانداردهای مرتبط نیز به جهاد البنا و در جهت کمک به توسعه لبنان اعلام آمادگی نمودند.

خانم مهندس رولا اسامه فقیه در بازدید از کارخانه فرآوری زیتون در مشهد گفت: باتوجه به تولید زیتون در لبنان برای انتقال تجهیزات و فرآوری تولید زیتون پرورده و صنایع تکمیلی و جانبی زیتون اعلام آمادگی می کنیم و امیدواریم که جهاد کشاورزی خراسان رضوی با احداث تاسیسات در لبنان به فرآوری زیتون و انتقال دانش فنی به لبنان کمک کند.

وی در بازدید از صنایع نان حجیم نیز خواهان احداث کارخانجات و صنایع بسته بندی نان در لبنان شد و با اشاره به تصویب برند «حلال» در جمهوری اسلامی ایران از ارسال محصولات غذایی حلال به لبنان استقبال کرد.

همچنین در ادامه دکتر داوود رعد استاد دانشگاه بیروت در جلسه اختتامیه بازدید کارشناسان جهادالبنا اظهار داشت: از این که با صنایع و مهندسی آب و خاک جمهوری اسلامی ایران آشنا شدم احساس غرور می کند و بیش از این از این که تمامی ماشین آلات و کارخانجات طراحی و ساخت ایران است، شگفت زده شدم.

وی ادامه داد: عرصه های کشاورزی لبنان آماده پذیرش اجرای طرح های آبیاری و صنایع درسطح کوچک خراسان رضوی می تواند بهترین مصدر انتقال دانش فنی صنایع، سیستم های اصلاح خاک و بهره وری از آب و مکانیزاسیون کشاورزی است و وزارت کشاورزی لبنان نیز از برنامه های اجرایی مهندسی کشاورزی ایران در لبنان به خوبی استقبال می کند./س

برچسب ها: انتقال ، دانش ، به لبنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.