طالبان پاکستان تهديد کرد اگر اين کشور هر گونه رابطه خود را با ميانمار متوقف نکند و سفارت اين کشور را در اسلام آباد نبندد، به منظور گرفتن انتقام جنايات بر ضد مسلمانان ، حملاتي بر ضد ميانمار انجام خواهد داد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ گروه طالبان با انتشار بيانيه کم سابقه اي که بر اوضاع اسفناک مسلمانان خارج از پاکستان متمرکز است، با تلاش براي به تصوير کشيدن خود به عنوان مدافع حقوق زنان و مردان مسلمان در ميانمار، اعلام کرده است: ما انتقام خون شما را خواهيم گرفت.

احسان الله احسان سخنگوي گروه از دولت پاکستان درخواست کرد همه روابط خود را با ميانمار قطع و سفارت اين کشور را در اسلام اباد تعطيل کند.

وي در بيانيه اي اعلام کرد : در غيراينصورت، ما نه تنها به منافع ميانمار در همه نقاط بلکه همچنين به تک تک دوستان پاکستاني برمه حمله خواهيم کرد.

تحريک طالبان پاکستان اغلب به نيروهاي امنيتي اين کشور حمله مي کند و توانايي اين گروه براي دست زدن به خشونت در کشورهاي ديگر مورد شک و ترديد است.

هفته گذشته، عفو بين الملل اعلام کرد صدها نفر عمدتا مردان و پسران در مناطق عمدتا روهينگيا نشين ميانمار بازداشت شده اند به طوريکه تقريبا همه آنها ممنوع الملاقات هستند و با برخي از آنها بدرفتاري شده است.

عفو بين الملل اعلام کرده بيشتر اين بازداشت ها ظاهرا خودسرانه و تبعيض آميز بوده است.
چندين دهه تبعيض بر ضد مسلمانان روهينگياي ميانمار، آنها را به گروهي فاقد تابعيت تبديل کرده است و آنها از سوي سازمان ملل به عنوان يکي از اقليت هايي قلمداد مي شوند که بيشترين آزار و اذيت را در جهان متحمل شده اند.
برچسب ها: طالبان ، پاکستان ، میانمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار