مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوی رضوي گفت در طي سال گذشته 7.5 درصد کشته شدگان سوانح رانندگي کشور متعلق به اين استان خراسان رضوی بوده است.

حمیدرضا شهرکی ثانوی درگفتگوخبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد بااعلام این خبرافزود: استان هاي فارس با ۸درصد، خراسان رضوي با 7.5درصد، کرمان با 5.8درصد، سيستان و بلوچستان با 5.6درصد، خوزستان با 5.5 درصد، اصفهان با 5.1 درصد، مازندران با 4.6درصد و تهران با 2.8 درصد ۸ استان اول کشور هستند که به ترتيب بيشترين آمار تلفات سوانح جاده اي و روستايي را دارند.

وی ادامه داد : ميانگين کشوري در زمينه تصادفات منجر به مرگ موتورسواران 17.7 درصد و ميانگين خراسان رضوي 25.7 درصد است ، ميانگين فوت بر اثر واژگوني وسيله نقليه در کشور ۲۸درصد و در خراسان رضوي 29.5 درصد است.

شهرکی ثانوی همچنين ميانگين کشته شدگان در تصادفات رانندگي را طي فصل تابستان درکشور 30.9 درصد و در خراسان رضوي 38.2 اعلام کرد و ادامه داد: ميانگين کشته شدگان بر اثر برخورد وسايل نقليه با يکديگر در کشور ۵۲درصد و در خراسان رضوي ۵۸درصد است.

مديرکل حمل و نقل و پايانه هاي خراسان رضوی به تشريح برنامه هاي امسال و اولويت هاي کاري اين اداره کل پرداخت و گفت: يکي از مهمترين برنامه ها در سال جاري ارتقاي ايمني تردد در جاده هاي استان است و در اين زمينه، امسال سه ميليارد و ۴۰۰ ميليون تومان از محل اعتبارات سازمان راهداري کشور، ۸۰۰ ميليون تومان از محل اعتبارات استاني و ۲۰۰ ميليون تومان از اعتبارات زيارت اختصاص يافته است./ع

 


 

برچسب ها: تلفات ، جادهای ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.