رییس موسسه ملی اقیانوس شناسی گفت: سه پایگاه تحقیقاتی دریایی درشهرهای چابهار، بندرعباس و بوشهر به منظور لنگر انداختن شناور تحقیقاتی تجهیز می شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان وحید چگینی افزود: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده قرار است شناور تحقیقاتی بعد از ساخته شدن در سه پایگاه دریایی چابهار، بندر عباس و بوشهر لنگر بیندازد كه به احتمال زیاد لنگرگاه اصلی این شناور چابهار است .

وی خاطرنشان كرد كه این شناور تحقیقاتی در گشت های دریایی در دو پایگاه دیگر هم لنگر می اندازد از این رو طرح تجهیز این پایگاه ها در دستور كار موسسه ملی اقیانوس شناسی قرار گرفته است . اجرای این طرح آغاز شده است و در حال خرید برخی تجهیزات مورد نیاز هستیم.

چگینی گفت: این پروژه در سه سطح طراحی و ساخت، آموزش نیروی انسانی و تجهیز پایگاه ها انجام می شود و هزینه آن از اعتبارات تملك دارایی موسسه تامین می شود.

به گفته وی اعتبارات تملك دارایی موسسه ملی اقیانوس شناسی در سال جاری سه میلیارد و 600 میلیون تومان است.

چگینی ادامه داد: از زمان شروع پروژه 6 تا هفت گروه متشكل از متخصصان رشته‌ های مختلف مرتبط با دریا ، دوره‌های آموزشی نظری و عملی را پشت سر ‌گذاشته اند زیرا زمانی كه ساخت شناور تحقیقاتی به پایان می رسد ، نیروهای انسانی آماده برای انجام ماموریت‌های طولانی دریایی باشند .

رییس موسسه ملی اقیانوس شناسی گفت: ساخت كل بدنه این شناور تحقیقاتی تا پایان شهریور ماه امسال به اتمام می ‌رسد.

به گفته وی زمستان امسال سیستم رانش شناور خریداری می شود و تا پایان امسال نیز شناور تحقیقاتی اقیانوس‌ پیما به آب‌های خلیج فارس انداخته می‌شود./س

برچسب ها: پایگاه ، تحقیقاتی ، دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.