دکتر محمدرضا سعیدی گفت: بیماری های قلبی و عروقی در سه دسته سکته های قلبی، سکته مغزی و بیماری های عروقی قلب تقسیم بندی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

سعیدی گفت: مصرف بالای روغن نباتی، استعمال سیگار، فشارخون بالا، چربی خون بالا، وراثت و سن بالا مهمترین عوامل ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی هستند.

وی افزود: عدم کنترل فشار خون بالا یکی از مواردی است که میزان مرگ و میر بیماری های قلبی عروقی را بالا می برد، چرا که فشارخون بالا در هر 4 ثانیه، یک نفر را در جهان به کام مرگ فرو می برد.

این متخصص بیماری های قلبی و عروقی با بیان اینکهافراد بالای 35 سال حدود 80 درصد مبتلایان به بیماری های قلبی و عروقی را به خود اختصاص می دهند، گفت: این بدان معنا نیست که کسانی که در این سنین قرار دارند حتما مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی می شوند، بلکه اگر دیگر زمینه ها همچون وراثت، فشارخون بالا و یا چربی خون بالا را داشته باشند و یا سیگار بکشند، ممکن است در معرض خطر قرار گیرند.

سعیدی گفت: افرادی که در خانواده آنها سابقه بیماری قلبی و عروقی وجود داشته است، حتما باید تحت نظر پزشک، وضعیت خود را مد نظر قرار دهند که البته این مهم در سنین بالای 35 سال الزامی است./س


برچسب ها: بیماری ، قلبی ، عروقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.