مدیر فرودگاه خرم آباد در مراسم كلنگ‎زنی عملیات نصب این دستگاه گفت: فرودگاه خرم‏آباد با طول باند 320 در جلگه جنوب غربی این شهر قرار گرفته كه طی سال های اخیر دستگاه های ناوبری پیشرفته در این فرودگاه نصب و راه‎اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان ' اسفندیار كیانی' افزود: ترمینال مسافربری و مركز سوخت گیری هواپیما، سهولت نشست و برخاست پروازهای ورودی و خروجی و استفاده از سیستم های ناوبری این فرودگاه برای پروازهای عبوری در این مدت میسر شده است.

وی با بیان اینكه در حال حاضر پروازهای فرودگاه خرم آباد توسط شركت های هواپیمایی جمهوری اسلامی، ماهان، فارس و قشم انجام می شود گفت: بر اساس اعلام اداره كل مراقبت پرواز، پرواز هواپیماهای ایرباس B2 در فرودگاه امكان پذیر است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه های پیشرفته دیگر به نامهای DVOR مد ل MORU22 وDME مدل با اعتبار بیش از 15 میلیارد ریال از كره جنوبی خریداری شده كه هم اكنون عملیات نصب و راهاندازی این پروژه در حال انجام است.

مدیر عامل فرودگاه خرم‏آباد تصریح كرد: با نصب دستگاه DVORدر كنار دیگر سیستم های ناوبری مانند ILS، DMEو NDBدر این فرودگاه توان عملیاتی در پذیرش پروازهای ورودی و خروجی و پروازهای عبوری بالا خواهد رفت.

كیانی افزود: سیستم DVOR اطلاعات ناوبری را به گونه‏ای در اختیار خلبان قرار می‏دهد كه قادر خواهد بود مكان خود را به سهولت در مسیری كه از پیش تعیین شده از نقطه‏ای به نقطه دیگر طی كند و سیگنال های پخش شده از این سیستم كه برای هدایت هواپیما بوده از موانع اطراف اثرپذیری ندارد و موجب افزایش و تقویت ایمنی پروازها میشود.

وی همچنین با بیان اینكه برای افزایش پروازها در فرودگاه خرم آباد مشكلی وجود ندارد، افزایش تعداد پروازها را در گرو ورود جدی بخش خصوصی برشمرد و گفت: سال گذشته 18 هزار مسافر در این فرودگاه جابجا شده است.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار لرستان نیز در این مراسم بر توسعه زیرساخت ها در بخش حمل و نقل تاكید كرد و گفت: یكی از عوامل مهم در جذب سرمایهگذار و توسعه زیرساختها در بخش حمل و نقل است.

' محمد جعفر لرستانی' با انتقاد از اینكه ساعاتی كه برای پروازهای استان در نظر گرفته شده مناسب نیست،افزود: باید به گونه‏ای برنامه‏ریزی شود تا ساعاتی كه برای پروازهای خرمآباد در نظر گرفته می‏شود ساعاتی باشند كه منجر به جذب تعداد مسافر شود.

وی تصریح كرد: باید پروازهای اماكن زیارتی از جمله عراق، عربستان و سوریه درخور و شایسته مردم ولایی لرستان در فرودگاه خرم‏آباد مهیا شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.