بهداشت خواب کودکان خود را به دلیل برنامه‌های خانوادگی تغییر ندهید، چرا که پیامد به هم خوردن برنامه خواب کودکان، عدم بازسازی مغز است.

یک روان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران مرکز زنجان با بیان اینکه گاهی خواب کودکان برای والدین مشکل محسوب می‌شود،گفت: والدین برای حضور در میهمانی‌های خود به علت خوابیدن کودکان دچار مشکل می‌شوند و باید توجه داشته باشند که بر هم زدن خواب کودکان به عناوین مختلف، بازسازی مغز را به اختلال می‌اندازد و والدین باید توجه داشته باشند که این اتفاق مشکلات بزرگ دیگری را نیز به همراه خواهد داشت.

بحری با بیان اینکه بهداشت خواب عامل مستقیم و تأثیرگذار در احیای مغز میباشد، افزود: از اثرات منفی بی‌خوابی می‌توان به بیتحرکی، کاهش تعادل، وجود مشکلات بی‌اشتهایی و بروز عصبانیت اشاره کرد و در این راستا دختر یا پسر بودن افراد مطرح نیست و این مشکلات اگر جدی گرفته نشوند تأثیر بسیار بدی را در شرایط جسمی و روحی افراد در آینده خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: بیخوابی کودک فقط به شکل رفتاری می‌تواند در کودکان موجود در محیط کودک به خواب تأثیر بگذارد، به شکلی که کودک مشاهده کننده می‌تواند با القای بی‌خوابی از ساعات کم به ساعات بیشتر ساعت خواب خود را از تنظیم خارج کرده و به سمت کم‌خوابی پیش ببرد که خود باعث بروز بدخلقی و کم‌حوصلگی در کودک خواهد شد.

این روان‌شناس با بیان اینکه به هم خوردن بهداشت خواب کودکان بیماری محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: والدین با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای بهبود وقت خواب کودکان می‌توانند بهداشت خواب کودک خود را دوباره به حالت استاندارد بازگردانند. به عنوان مثال یک ساعت از شب زود به خواب رفتن کودک باعث یک ساعت دیر بیدار شدن او هنگام صبح خواهد شد که با افزایش ملاتونین در خون، فرد از خواب بیدار خواهد شد./ع

برچسب ها: مغز ، خواب ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.