رضا روستاآزاد استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شريف طی حکمی در 25 مرداد 89، از سوی کامران دانشجو وزیر علوم به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب و اواخر اسفند همان سال، حکم ریاست وي تأیید شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، رضا روستاآزاد رئيس دانشگاه صنعتي شريف، استاد دانشکده مهندسي شيمي و عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران است.

زندگي نامه

وي متولد سال 1340 و فارغ‌التحصیل رتبه اول دبیرستان خوارزمی، حائز رتبه ۲۷ کنکور سراسری ریاضی فیزیک سال ۱۳۵۸ و فارغ التحصیل رتبه اول در هر سه مقطع کارشناسی (صنعتی اصفهان)، کارشناسی ارشد (U ETU ترکیه) و دکتری (Waterloo کانادا) ‌است.

از فعالیت‌های علمی وي می‌توان به انجام ۳۹ پروژه پژوهشی، انتشار ۴۳ مقاله در نشریات معتبر داخلی و خارجی، ۶۸ مقاله در کنفرانس‌های معتبر داخلی و خارجی، و بیش از ۸۰ راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه‌ای اشاره کرد.

عضو جمعيت ايثارگران

رضا روستاآزاد همچنين عضو شوراي مرکزي جمعيت ايثارگران است.

رياست دانشگاه شريف

موضوع تغییر ریاست دانشگاه صنعتی شریف از دولت نهم آغاز شد و همواره از روستا آزاد که عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی است به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه ها یاد می شد.

سرانجام رضا روستاآزاد استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شريف طی حکمی در  25 مرداد 89 ، از سوی کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان سرپرست دانشگاه صنعتی شریف منصوب و اواخر اسفند همان سال، حکم ریاست او تأیید شد.

فعاليت هاي رضا روستاآزاد

پروژه روتامتر، تبديل رل پلاستيک به نوار چسب، بازيابي لاستيک‌هاي مستهلک، دارای ۲۸ عنوان سابقه مسئولیت امور اجرایی در دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و امور ستادی وزارت‌خانه‌ها از فعاليت‌هاي وي بوده است.

زماني که وي تحصيلات ليسانس را را به اتمام رساند، دوران جنگ بود؛ در همان زمان به فعاليت‌هاي پدافندي مشغول شد و در همان دوره با کربن اکتيو که ‌اهميت آن در توليد ماسک رزمندگان و نيز مصرف در صنايع بود آشنا شد، تحقيقات وي در اين زمينه سرانجام منجر به تشکيل يک کارخانه توليدي در زمينه کربن شد.

بزرگترين سرمايه ملت با حضور عناصر کارآفرين

بزرگترين سرمايه‌ يک فرد يا يک ملت ديدگاه جهان بيني و شخصيت آن است. در بحث کارآفريني عنصري مي‌تواند موثر باشد که ديد مثبت به جهان داشته باشد. زماني که شما مي‌خواهيد حرکتي را انجام دهيد بايد هزينه كنيد و از امکاناتي که در اختيار داريد استفاده کنيد. چه کسي اين کار را انجام مي‌دهد؟ کسي که‌ اميد و اعتماد داشته باشد.  به‌اين ترتيب انگيزه‌ و روحيه‌اي مثبت به آينده و اجتناب از حرص و آز و طمع براي كارآفريني و ايجاد كار، مانند کساني چون رضا روستاآزاد، لازم است.

انتهاي پيام/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار