وی با بیان اینکه مشهد سالانه پذیرای بیش از 20 میلیون زائر و گردشگر از سراسر ایران و جهان به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس است، اظهار داشت: بر همین اساس، موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای استان برنامه ریزی برای ارائه خدماتی ارزشمند و متمایز به زائران بارگاه رضوی اعم از پذیرایی، اسکان، آموزش، اهدای جوایز و ... را در دستور کار خود قرار داده است.
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی افزود: بدین منظور طرح ویژه ای در مبادی ورودی شهر مشهد و در راستای ارج نهادن به شعائر اسلامی، فراهم نمودن امکانات لازم برای زائران و جلوگیری از سردرگمی آنان پیش بینی شده است تا خاطره خوبی از سفر به مشهد مقدس را در ذهن آنان ماندگار سازد.
لشگری تحقق کامل این امر را نیازمند برنامه ریزی دقیق و بررسی ظرفیت ها و میزان تعامل دستگاههای اجرایی و نهادهای مردمی در مشهد دانست.
وی از حضور نمایندگان این موسسه در تمامی مبادی ورودی شهر مشهد شامل پایانه مسافربری، راه آهن، فرودگاه و جاده های منتهی به این شهر خبر داد و گفت: این اقدام فرصت مناسبی برای خوشامدگویی، ابلاغ پیام های فرهنگی و مذهبی و اطلاع رسانی در مورد امکانات رفاهی مختص زائران فراهم می کند.
مدیر موسسه توسعه گردشگری سازمان همیاری شهرداریهای استان افزود: در استقبال از زائران امام رضا(ع) بسته کاملی از احتیاجات آنان شامل اسکان، بیمه گردشگری، برنامه سفرهای مشهدگردی و ... ارائه و همچنین نظرات و پیشنهادات زائران برای ارتقای هرچه بیشتر کیفیت این خدمات دریافت می شود. /ع