فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از وارد شدن بیش از 10میلیارد ریال ضرر و زیان به محیط زیست استان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.


 محمد اسدی‌پور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، با بيان این مطلب گفت: در سه ماهه نخست سال جاری در خصوص صید غیرمجاز آبزیان تاکنون چهار مورد شامل 30 قطعه ماهی رودخانه‌ای، 90 قطعه سیاه ماهی و 34 قطعه شیرماهی گزارش شده است.
وي در خصوص شکار غیرمجاز پرندگان به 16مورد از انواع مینا، سار، کبک، گنجشک، چکاوک، زاغی و... اشاره كرد و افزود: از شکار غیرمجاز پستانداران، زنده‌گیری پرندگان و زنده‌گیری پستانداران،نیز 53 مورد تاکنون گزارش شده است.
اسدی پور همچنین به صید غیرمجاز و زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان و سه مورد شروع به کار صید اشاره كرد و ادامه داد: از اين موارد سه حلقه مار،12حلقه مار افعی شاخدار و 10حلقه مار آبی تاکنون گزارش شده است.
وی در خصوص نگهداری و خرید و فروش جانوران ‌وحشي زنده و غیرزنده به 17مورد اشاره و بیان داشت: سلاح غیرمجاز کشف‌شده در اين زمينه 8مورد شامل 4قطعه سلاح ساچمه زنی و 4قطعه سلاح گلوله‌زنی بوده است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی همچنین با اشاره به سلاح جنگی کشف شده و ادوات و وسایل آن افزود: گزارش آلودگی های محیط‌زیست 40مورد و گزارش تخریب نيز شامل قطع درختان بوده است.
وی با بیان اینکه ضرر و زیان اين موارد بیش از 10میلیارد ریال بوده، اظهار داشت: این در حالی است که میزان ضرر و زیان دريافتي تنها 183میلیون ریال بوده است.
اسدی‌پور تعداد کل متخلفان را 262نفر و تعداد کل تخلفات را 176مورد اعلام کرد و افزود: در حال حاضر 23مورد پرونده مختومه، 150مورد پرونده در جریان و سه مورد برائت گزارش شده است.

 

برچسب ها: محیط ، زیست ، خسارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.