مناقشه برسرختنه، از آلمان به اتریش سرایت کرد و یک فرماندار ایالتی به پزشکان توصیه کرد حتی در موارد توصیه مذهبی هم دست به این کار نزنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مارکوس والنر، فرماندار راست میانه در ایالت ورابرگ اتریش گفت که این دستورالعمل بعد از حکم مناقشه برانگیز ماه ژوئن یک دادگاه در کولونگ آلمان صادر شده است که ختنه پسران را مصداق آسیب شدید بدنی قلمداد کرده بود.
این حکم دادگاه آلمانی باعث واکنش شدید رهبران سیاسی و مذهبی در اسرائیل و همچنین کشورهای مسلمان شد تا جایی که گفته شد که آنجلا مرکل گفته است که این کار ممکن است موجبات خندیدن به آلمان شود.
هفته قبل، پارلمان آلمان قانونی را تصویب و از ختنه مذهبی کودکان حمایت کرد.
براساس گزارش روز چهارشنبه استاندارد دیلی، اقدام وانر اتریشی هم از طرف فوات ساناک، رئیس جامعه اسلامی اتریش به مثابه حمله به آزادی مذهبی قلمداد شده است. ساناک گفته که این اقدام ارزشی برای اتریش ندارد و تاکید کرده است که ختنه سنتی است که قدمت آن به هزاران سال می رسد.
اسکار دوچ، رئیس جامعه یهودیان وین هم گفته است که ختنه مورد حمایت قانون اساسی اتریش قرار دارد. همچنین سخنگوی حزب چپ میانه سوسیال دموکرات که با حزب خلق آقای والنر متحد است. اورا متهم به افتادن در دام عوامگرایی کرده است.
این در حالی است که در گراتز، مرکز ایالت استیریا در جنوب شرقی اتریش، یک بیمارستان کودکان تصمیم گرفته که از این به بعد عمل ختنه انجام ندهد.
آقای والنر گفته است او تصمیم گرفته تا زمانی که اتریش یک تصمیم یکپارچه درباره ختنه اتخاذ کند، عمل ختنه متوقف خواهد ماند. یکی از سخنگویان آقای والنر ضمن تایید گزارش های رسانه ای درباره توصیه او به بیمارستان ها برای انجام ندادن عمل ختنه گفت:« این موضوعی است که باید در سطح کشورمدیریت شود.»
همه بحث ها در حالی انجام می شود که شبکه خبری اوای اف استرالیا در گزارشی نوشته است که عمل ختنه اساساً در ایالت ورابرگ، نادر است.
 
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
برچسب ها: ختنه ، شبانه ، اتریش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار