مدال های بازی های المپیك 2012 لندن كه برای ساخت آنها هشت تن فلز طلا، نقره و مس از معادن مغولستان و یوتا در آمریكا استخراج شده است، سنگین ترین و گران ترین مدال ها در تاریخ بازی های المپیك هستند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، این مدال ها حدود یك ماه پیش وارد لندن شدند و هم اكنون تحت تدابیر شدید امنیتی در برج لندن كه محل نگهداری جواهرات سلطنتی هم هست، نگهداری می شوند.  

در المپیك لندن قرار است 4700 مدال بین قهرمانان المپیك و پارالمپیك توزیع شود. مدال ها برای مدال آوران ارزش بسیاری دارند گرچه طلای بسیار كمی در آنها استفاده شده است.  

وزن یك مدال طلا حدود 410 گرم است كه فقط شش گرم آن را طلا تشكیل می دهد یعنی معادل 1.34 درصد از كل وزن مدال و بقیه از نقره (92.5 درصد) و مس تشكیل شده است.  

اما افزایش بی سابقه قیمت طلا و نقره در سال های اخیر كه قیمت این دو فلز را نسبت به المپیك 2008 پكن به دو برابر رسانده است موجب شده كه مدال های بازی های لندن به گران ترین مدال های تاریخ المپیك تبدیل شوند.  

مدال های امسال از نظر ابعاد نیز به دلیل 85 میلیمتر قطر و 7 میلیمتر ضخامت، سنگین ترین مدال های تاریخ بازی های المپیك تابستانی هستند.  

وزن مدال بازی های پكن 200 گرم و تقریبا نصف مدال های المپیك لندن بود. ولی این ركورد متعلق به بازی های تابستانی المپیك است و در بازی های المپیك زمستانی مدال بازی های 2010 ونكوور با 576 گرم وزن ركوردار است.  

طراحی مدال ها هم با نقشی از نایك، الهه پیروزی در یونان، لوگوی المپیك لندن و همچنین تصویری از رودخانه تیمز كار هنرمند بریتانیایی 'دیوید واتكینز' است.  

با وجود همه اینها مدال آوران المپیك لندن می توانند از یك چیز مطمئن باشند. كیفیت این مدال ها بسیار بهتر است مدال های بازی های المپیك 1948 لندن است.  

مدال آن بازی ها كه بعد از جنگ جهانی برگزار شد به قدری پایین بود كه به طور مرتب نیاز به پرداخت داشت./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار