مجتبي عابديني تنها المپيكي تيم ملي شمشيربازي است كه پس از 37 سال توانست جواز حضور در المپيك را براي شمشيربازي كشورمان به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، مجتبي عابديني كه هم اكنون خود را براي حضور در رقابت هاي المپيك 2012 لندن آماده مي كند 20 مرداد سال 1363 در تهران به دنيا آمد.

وي از همان ابتدا به ورزش شمشيربازي علاقمند شد و در سن 9 سالگي پا به اين عرصه گذاشت و به دليل علاقه اي كه داشت به شدت تمرين مي كرد تا جايي كه بيشتر اوقات روز را در تنها سالن شمشيربازي تهران يعني سالن شيرودي سپري مي كرد.

در طي اين مدت در رقابت هاي مختلف شركت كرد و عناوين زيادي را هم در رقابت هاي كشوري كسب كرد تا اينكه در سال 79 با حضور در رقابت هاي جوانان اسلحه سابر اولين مدال طلاي اين رشته را براي كشورمان به ارمغان آورد پس از آن در سال 1383 در بخش جوانان موفق به كسب مدال طلاي ديگر شد ، طلاي كشورهاي اسلامي، طلاي جام جهاني كيش، 15 مدال آسيايي، برنز بزرگسالان آسيا نيز بخش ديگري از افتخاران اين ورزشكار 28 ساله كشورمان بود ودر نهايت در ارديبهشت ماه 1391 پس از 37 سال اولين سهميه المپيك را براي كشورمان به ارمغان آورد.

عابديني 28 ساله پدر جوان و ورزشكاري است كه صاحب يك دختر 13 ماهه به نام پارميس است و هم اكنون نيز در رشته تربيت بدني در مقطع كارشناسي ارشد مشغول تحصيل است./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار