دراجرای عملیات لاینینگ ‌نهایی شاخه اتصال تونل ‌نیایش به بزرگراه کردستان، رکورد بی ‌سابقه اجرای یک پارت‌ بتن ‌ریزی در روز کسب شد.


به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی معـاونـت فنـی و عمرانـی شهرداری تهـران، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام خبرفوق افزود: اجرای روزانه یک پارت‌ بتن‌ریزی بااستفاده از هریک از قالب‌ها، رکورد‌اجرایی جدیدی در پروژه تونل‌نیایش محسوب‌می‌شود. این درحالی‌است که سرعت عملیات لاینینگ‌نهایی پیش‌بینی‌شده در طرح، شامل بتن‌ریزی یک پارت درحداقل 48 ساعت است و البته این راندمان درنوع خود با استانداردها و نرم‌‌های جهانی تونل‌سازی قابل‌رقابت است.

دکتر مازیارحسینی با‌بیان‌اینکه تاکنون با گذشت حدود 3 هفته از آغاز عملیات لاینینگ‌نهایی در تونل‌کردستان مجموعاً 38 پارت بتن‌ریزی در دوجبهه‌ شمالی و جنوبی این تونل 950 متری انجام‌شده، ابراز امیدواری کرد عملیات لاینینگ‌نهایی تونل کردستان به‌صورت تمام‌مقطع تا نیمه شهریورماه سال‌جاری به‌اتمام برسد.

وی در تشریح پیشرفت عملیات‌اجرایی سایر بخش‌های این پروژه، از اتمام عملیات لاینینگ‌نهایی در 3 ‌پارت بخش دوراهی نیایش- کردستان خبرداد و گفت: بتن‌ریزی نهایی این بخش‌از پروژه که بزرگترین دوراهی تونل‌نیایش محسوب‌می‌شود، نیازمند 5 پارت بتن‌ریزی دیگر است که به‌لطف خدا و مطابق با برنامه درحال انجام است.

به‌گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، هم‌اکنـون هـر 15 دستگـاه قالب درنظر گرفته‌شده برای اجرای عملیات لاینینگ‌نهایی تونل‌نیایش فعال‌ است و با پیشرفت قابل‌ملاحظه این عملیات، پیشرفت مراحل‌اجرایی کل پروژه به حدود 80 درصد رسیده است. گفتنی‌است که تعداد نیروی انسانی فعال دراین طرح عظیم‌شهری هم‌اکنون بیش‌از 4700‌نفر می‌باشد./ل
برچسب ها: رکورد ، نیایش ، تونل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار