ميت رامني کيست؟در آينده آمريکا چه نقشي دارد؟

به گزارش خبرنگار حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، ویلارد میت رامنی (Willard Mitt Romney) متولد ۱۹۴۷ میشیگان، فرماندار سابق ایالت ماساچوست و از نامزدان اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۰۸ بود.

رامنی در سال ۱۹۶۹ با «آن دیویس» ازدواج کرد،  همسر رامنی برخلاف همسر اکثر سیاست‌مداران، زنی خانه دار بوده و دارای پنج فرزند است.

وی یک سرمایه دار و یک مسیحی اصولگرای فرقه مورمون  و عضو حزب جمهوری خواه آمریکا است.

وی با معدل ۴/۴ (۲۰ تمام در سیستم معادل ایرانی) لیسانس خود را از دانشگاه بریگهم یانگ گرفت، و سپس کارشناسی ارشد مدیریت را هم‌زمان با دکترای خود در رشته حقوق از دانشگاه هاروارد دریافت کرد.

رامنی در سال ۲۰۰۸، به عنوان یک تاجر و مدیر موفق وارد کارزار انتخابات شد.

«میت رامنی» یکی از سیاستمداران است که به عنوان نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری امریکا در سال ۲۰۱۲ رقیب باراک اوباما خواهد بود.

او در انتخابات پيشين آمريکا گفت قصد دارد با برنامه‌های مدیریتی جدید، اقتصاد امریکا را ترمیم کند،  ولی مشکل حزب جمهوری خواه این بود که میت رامنی در امریکا چهره‌ای  شناخته شده نبود.

 شاید همین موضوع باعث شد سران حزب جمهوری خواه در نهایت تصمیم بگیرند که جان مک کین را کاندیدای مبارزه با باراک اوباما معرفی کنند.

رامنی در سال ۱۹۹۴، با کاندیداتوری در سنا از ایالت ماساچوست وارد کار سیاست شد،  او در طول این سال‌ها، رویه‌ای محافظه کارانه داشته و با افزایش سن، بر محافظه کاری اش افزوده شد. مثلا او زمانی از طرفداران سقط جنین بود، ولی پس از چند سال نظرش را تغییر داد و به صورت تلویحی با این امر مخالفت کرد.

 همچنین زمانی از طرفداران حقوق همجنس گرایان بود، ولی این موضع اش به تدریج تعدیل شد و از برخی از مواضع گذشته اش در این باره کوتاه آمد.

 به طور کلی میت رامنی سیاست مداری است که خود را با شرایط اجتماعی سیاسی تطبیق می‌دهد و به جای آنکه روی مواضعی خاص پافشاری کند، اهل تغییر است و نظرش را هر جا حس کرد به نفعش است، تغییر می‌دهد. از این نظر برخی او را به فرصت طلبی و نداشتن مرام سیاسی مستحکم متهم کرده‌اند.

انتخابات رياست جمهوري آمريکا

رامنی دیگر خود را نامزد نهایی انتخابات سال ۲۰۱۲ می داند و با شدتی زیاد حملاتش علیه اوباما را آغاز کرده است.

رامنی در این خصوص بر روی اصلی ترین نقطه ضعف اوباما یعنی بحران اقتصادی آمریکا دست گذاشته است.

میت رامنی در سخنرانی خود در داخل کارخانه تعطیل شده گچ ملی «اوهایو» با انتقاد از سیاست های اقتصادی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه تعطیلی این کارخانه نشان دهنده ناکامی اوباما در احیای یک اقتصاد راکد است، اعلام کرد که اوباما بیشتر به مجازات مردم با مالیات های بیشتر و از بین بردن موفقیت تمایل دارد تا فراهم کردن فرصت های شغلی برای آنها و حرکت به سوی اقتصادی بهتر.

ميت رامني و المپيک

این نامزد جمهوری خواه، 10 سال پیش، مدیر المپیك زمستانی سالت لیك سیتی در آمریكا بود و خاطرات خوش آن المپیك نزد مردم این كشور در كنار ادعای مدیریت اجرایی قوی ، اكنون المپیك لندن را به فرصتی تبلیغاتی برای رامنی تبدیل كرده است.

در همین راستا، قرار است میت رامنی برای حضور در مراسم افتتاحیه المپیك به لندن سفر كند و قطعا برخي رسانه های موافق با او در  آمریكا آن را پوشش خواهند داد.

هرچند، باراك اوباما نیز برای آنكه فرصت تبلیغاتی لندن را به طور كامل در اختیار رقیب خود قرار ندهد، همسرش را 'در راس یك هیات دولتی' به مراسم افتتاحیه خواهد فرستاد، اکنون اين سوال پيش خواهد آمد که آينده آمريکابه چه سمت و سويي پيش خواهد رفت و آيا ميت رامني در جدال با باراک اوباما پيروز خواهد شد؟
 
انتهاي پيام/س3
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار