معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به جذب گردشگر ورودی به استان، گفت: تعهد این استان در سال جاری، جذب بیش از 231 هزار گردشگر داخلی و خارجی با توجه به شاخصه ها و قابلیت های تعیین شده، است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان علی مومنی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در نخستین جلسه برنامه ریزی جذب گردشگر ورودی به استان گلستان گفت: با توجه به هدف گذاری جذب 5/7 میلیون گردشگر ورودی به کشور در سال جاری و تعیین سهم هراستان به منظور تحقق این مهم، استان گلستان موظف است در سال جاری تعداد 231هزار و357 گردشگر ورودی را با توجه به شاخصه ها و قابلیت های تعیین شده جذب کند.

وی افزود: براساس هماهنگی های لازم در خصوص جذب گردشگران به این استان، ستادی درحوزه استانداری گلستان تشکیل شده و با برنامه ریزی لازم این امرمهم پیگیری می شود.

مومنی با اشاره به شاخصه ها و قابلیت های بالای این استان در جذب گردشگر، تصریح کرد: وجود جاذبه های گردشگری فرهنگی، تفریحی و پتانسیل های طبیعت گردی، قابلیت های گردشگری سلامت و اهمیت استان به عنوان قطب گردشگری مذهبی، قابلیت های توسعه گردشگری دریایی وورزشی و همچنین وجود مرزهای زمینی، دریایی و هوایی در این استان، همگی استان را به استانی با پتانسیل بالا جهت جذب گردشگر مطرح نموده است.

وی بر فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و برنامه ریزی جهت افزایش جذب گردشگر و تبلیغات فرامنطقه ای از این طریق تاکید کرد و ادامه داد: گردشگران این استان، اکثراً گردشگران گذری هستند و باید با برنامه ریزی دقیق و همراهی و همکاری ادارات گمرک، پایانه ها و فرودگاه به افزایش ماندگاری و اقامت مسافران وگردشگران دراین استان اقدام کرد.

مومنی همچنین با اشاره به حضور نماینده ای ازگردشگری استان، در گمرک جهت ارزیابی ظرفیت ها و قابلیت های جذب گردشگر خارجی و همچنین ایجاد پایگاه اطلاع رسانی گردشگری جهت معرفی ظرفیت های استان در فرودگاه گرگان به عنوان راهکارهایی جهت جذب گردشگران خارجی و داخلی، بر قابلیت حمل ونقل هوایی این استان و در همین راستا بسترسازی جهت تجارت چمدانی در این استان به عنوان عاملی درجذب مسافر خارجی تاکید کرد.

وی همچنین از گردشگری درمانی و برپایی تور درمانی دراین استان به عنوان ظرفیت دیگر این استان یاد کرد و تشکیل انجمن راهنمایان تور دراین استان را روزنه امیدی جهت افزایش شمار گردشگران دانست.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان فرهنگ سازی و تهیه پکیج های گردشگری به زبان های خارجی و آموزش کارکنان هتل ها و تاسیسات گردشگری جهت شناسایی مسافران خارجی و ارائه پکیج های اطلاع رسانی و شناسایی کشورهای هدف به خصوص کشورهای همجوار جهت معرفی جاذبه های این استان و برنامه ریزی دقیق جهت جذب گردشگر از آن کشورها و همچنین حضور در نمایشگاه های بین المللی را در جذب گردشگران خارجی موثر دانست.

وی در پایان اظهارامیدواری کرد: با افزایش شمار گردشگران داخلی وخارجی به استان گلستان، ضمن تحقق اهداف ذکر شده، شاهد رونق و شکوفایی و توسعه اقتصاد این منطقه باشیم. /س
برچسب ها: گردشگر ، گلستان ، قابلیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.