معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: معلمان و اولیا به عنوان همیاران تحول بنیادین می توانید با تلاش خویش دانش آموزانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ عصمت بدخشان در مراسم افتتاحیه کلاسهای ضمن خدمت پایه های دوم و ششم ابتدایی در فاروج افزود: امروز وظیفه ما اجرای نمودن تک تک بندهای سند تحول بنیادین است و این سند در فصل دوم آموزش و پرورش را طی 12 سال تحصیلی موظف به تربیت دانش آموزان مبتکر، خلاق، پژوهشگر، متخلق به اخلاق و ارزشهای اسلامی و در یک کلمه نایل به درک درجات حیات طیبه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفتند: معلم با انگیزه محور کار است و معلمان با انگیزه و باتوان علمی والای خود می توانند ایران اسلامی را در افق 1404 به اهداف تعیین شده برسانند.

مدیر آموزش و پرورش فاروج نیز با اعلام این مطلب که آموزش و پرورش فاروج همگام با سراسر کشور در جهت اجرایی نمودن تحول بنیادین و برنامه های آغاز سال تحصیلی جدید فعالیت خود را دو ماه زودتر شروع کرده است افزود: این نهاد توانسته ساماندهی فضاهای آموزشی و نیروهای انسانی و تهیه و تجهیزات مورد نیاز را انجام دهد.

براتعلی خوش منظر تصریح کرد: از اهداف اجرای تحول بنیادین می توان به عدالت آموزشی، ارتقاء کیفیت آموزشی، کیفیت پرورشی، ارتقاء نیروی انسانی، اعتلای فرهنگ و ایجاد مدارس قرآنی و در نهایت رسیدن دانش آموز به حیات طیبه است.

وی در ادامه به تغییرات محتوای کتب اشاره کردند و با بیان اینکه در برنامه درس ملی 5 عنصر اصلی وجود دارد که براساس آن محتوی دروس آماده می شود که تفکر، ایمان، علم، عمل و اخلاق می باشند، در توصیه به معلمان پایه دوم و ششم گفت: همکاران ما تلاش نمایند تا این 5 عنصر در دانش آموزان تقویت شود و ارتباط این 5 عنصر با خدا، خود دانش آموز خلق (دیگران) و خلقت (محیط) را برای دانش آموزان تبیین شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.