فرماندار اردبیل گفت: 59 طرح کشاورزی با اعتبار یک میلیارد و 400 میلیون تومان به تصویب کارگروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبيل یوسف اکبری امروز در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی اردبیل افزود: توسعه صنعت کشاورزی گامی مهم در استقلال اقتصادی است و ثبات و پایداری آن خودکفایی ملی را سبب می شود.

وی با اشاره به ضرورت توسعه صنعت کشاورزی گفت: رونق بخشیدن به بخش کشاورزی زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار و سبب عمران و آبادانی مناطق روستایی است که در کنار آن تلاش در بهبود وضعیت زندگی مردم و مقابله جدی با پدیده مهاجرت به مناطق شهری را سبب می شود.

فرماندار اردبیل رویکرد مثبت دولت نهم و دهم در زدودن غبار محرومیت از مناطق روستایی را جزء اولویت اجتناب‌ناپذیر مسئولان اعلام کرد و افزود: غالب مصارف کشاورزی و دامی در منظر تولیدات فعالان مناطق روستایی عمل‌آوری می‌شود و استمرار در استفاده از این تولیدات و پیشگیری از روند مهاجرت آنان به بخش‌های مختلف شهری نیازمند آن است تا صنعت کشاورزی و دامپروری ما در مناطق روستایی پشتیبانی فنی، اصولی و کارشناسی شده و از ظرفیت‌های شایسته و توانمند در افزایش راندمان تولیدات کشاورزی استفاده شود.

فرماندار اردبیل  در ادامه رسالت مهم کار گروه بخش کشاورزی را برخورداری کشاورزان از مقدار اعتبار اختصاصی صندوق توسعه ملی با هدف توسعه کشاورزی در راستای ارتقای قابلیت‌های کشاورزی منطقه اعلام کرد و گفت: تاکنون یک هزار و 652 طرح با عنوان ثبت نام مقدماتی در سایت دبیر‌خانه کار گروه به ثبت رسیده و 119 مورد آن عدم ‌واجد شرایط تشخیص داده شده است./س

برچسب ها: اردبیل ، طرحهای ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.