معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور گفت: کتابخانه ديجيتال فارسي زبان، تا پايان امسال در کشور راه اندازي مي شود.

مجدالدين معلمی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد، با اشاره به اينکه بسياري از نويسندگان، با قرار دادن فايل بر روي صفحات وب، اقدام به معرفي کتاب مي کنند، گفت: فايل هاي کتاب ديجيتال در کشور،  فاقد مجوز هستند که با راه اندازي فايل ديجيتال فارسي زبان، 10 هزار فايل کتاب، با مجوز از نويسندگان و ناشران در صفحات مجازي قرار مي گيرد.

معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور، افزود: اين فايل ها، در موضوعات مختلف تهيه شده، و ذخيره سازي رکوردهاي فهرست نويسي منابع ديجيتال و نگهداري و مديريت منابع ديجيتال از ويژگي هاي اين کتابخانه است.

مجدالدين معلمی، با اشاره به اينکه سرانه مطالعه براساس مطالعه کتاب هاي غيردرسي، نشريات، فايل هاي الکترونيکي و ادعيه ديني محاسبه مي شود، خاطرنشان کرد: سرانه مطالعه در کشور 72 دقيقه است که سرانه مطالعه کتاب با 18 دقيقه نسبت به سال گذشته چند ثانيه افزايش داشته اما در سرانه مطالعه نشريات کاهش مطالعه به چشم مي خورد.

وی، با اشاره به وجود دو هزار و 800 باب کتابخانه در کشور گفت: هزار و 986 باب آن نهادي و 796 باب آن مشارکتي اداره مي شود و 30 ميليون نسخه کتاب را شامل مي شود.

معاون توسعه كتابخانه ها و كتابخواني نهاد کتابخانه هاي عمومي کشور، از افرايش خريد کتاب در طرح کتاب من خبر داد و گفت: پارسال، 30 ميليارد ريال کتاب در اين طرح خريداري شده که نسبت به سال گذشته، سه برابر افزايش داشته است.

معلمي، از توسعه برنامه هاي فرهنگي در کتابخانه هاي عمومي کشور هم خبر داد و گفت: روزانه، 5 هزار نفر از طريق سامانه شبکه کتابخوانان حرفه اي در مسابقات فرهنگي کتابخانه ها شرکت مي کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.