رییس دانشگاه علوم پزشكی لرستان گفت: اجرای طرح بیمه روستایی و پزشك خانواده در سطح مناطق روستایی نقش مهم و موثری در ارتقای شاخص های بهداشتی این مناطق داشته و به همین منظور اجرای طرح پزشك خانواده در مناطق شهری نیز به همین منظور در دستور كار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان دكتراردشير شيخ آزادي افزود: ماده 32 برنامه پنجم توسعه كشور توجه ویژه ای به موضوع پزشك خانواده و نظام ارجاع در مناطق شهری دارد و برهمین اساس وزارت بهداشت و درمان از طریق دانشگاههای علوم پزشكی مكلف به اجرای این مهم شده است.

وي با اشاره به اینكه طرح پزشك خانواده تنها راه برون رفت از پرداخت هزینه های سنگین بهداشت و درمان است، تصریح كرد: با اجرای این طرح و انتخاب پزشك برای گروههای مختلف مردم، شرایط برای كاهش هزینه های درمانی در سطح كشور و استان لرستان فراهم خواهد شد.

دكتر شیخ آزادی گفت: طرح پزشك خانواده طرحی ملی و تحول آفرین است كه با اجرای آن جمعیت كشور تحت پوشش خدمات بیمه ای مناسب قرار گرفته و سوابق سلامت آحاد جامعه در پرونده ای الكترونیك تحت عنوان 'پرونده الكترونیك سلامت' ثبت می شود ضمن اینكه هر ایرانی نیز صاحب یك پزشك خانواده خواهد شد.

وی اضافه كرد: تمامی خدمات سطح یك سلامت كه شامل ویزیت پزشك عمومی است دراین طرح به طور رایگان ارائه می شود و برای دریافت خدمات سطح دو و سه نیز كه شامل خدمات تخصصی و فوق تخصصی است با ارجاع از طریق پزشك خانواده، تنها 10 درصد هزینه های از سوی بیمار پرداخت می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشكی لرستان افزود: مرحله سرشماری طرح پزشك خانواده در سطح تمامی شهرستان های استان لرستان به طور كامل اجرا شده و كار ثبت نام پزشكان همكار با طرح در استان نیز آغاز شده است./س

برچسب ها: طرح پزشک ، خانواده ، عدالت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.