مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پیروان مکتب مقاومت همچون جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه پوزه آمریکا را به خاک خواهند مالید و فرهنگ اهل بیت(ع) را به رخ استکبار جهانی خواهند کشید.




به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام عباس اسکندری در گردهمایی مسئولان هیئات مذهبی قم که به همت سازمان تبلیغات و شورای هیئات مذهبی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مسئولان هیئات مذهبی مدال با ارزش عشق به امام حسین(ع) را بر سینه خود دارند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا شرایط خاصی پیدا کرده و در حال تکاپوی فکری، فرهنگی و معنوی است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران فرهنگ عاشورا را در عالم به گوش همه جهانیان رسانده است و عشق به سیدالشهدا دیگر ویژه شیعیان نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه تفکر اندیشمندان جهان متوجه فرهنگ عاشورایی و مهدویت شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل مشاهده می‌کنیم که جبهه استکبار فعال شده و با ما در حال مقابله است.

اسکندری با تاکید بر اینکه بسیاری از کشورهای اسلامی اذعان می‌کردند در مقابل فرهنگ عاشورایی قرار ندارند، اضافه کرد: اما آنها در حوادث سوریه چهره ریاکار خود را برملا کرده و ثابت کردند علیه فرهنگ عاشورا هستند.

وی خاطرنشان کرد: فرقه ضاله وهابیت در سوریه لشکر شمر و یزید راه انداخته و به معنای حقیقی جبهه سیدالشهدا(ع) و کفار شکل گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه دشمنان نمی‌توانند شیعیان را فریب دهند به دلیل اینکه درون آنها رسوا شده است، اضافه کرد: پیروان مکتب مقاومت همچون جنگ‌های 33 روزه لبنان و 22 روزه غزه پوزه آمریکا را به خاک خواهند مالید و فرهنگ اهل بیت(ع) را به رخ استکبار جهانی خواهند کشید. 

اسکندری با اشاره به اینکه اگر به وظیفه خود عمل کنیم قطعا خدا با ما خواهد بود، افزود: با حفظ اقتدار نظام و وحدت ملت شاهد خواری وهابیت و اسرائیل خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه خدمات فرهنگی در کشور باید گسترش یابد، اظهار کرد: هیئات مذهبی ظرفیت عظیمی دارند که فقط به برگزاری مجالس اهل بیت(ع) ختم نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه ظرفیت‌های هیئات مذهبی ابتدا باید شناسایی و سپس طبق این ظرفیت‌ برنامه‌ریزی کرد، تصریح کرد: ظرفیت قرآنی در هیئات مذهبی وجود دارد و اگر با ظرفیت حوزه علمیه همراه شود برای تمام هیئات کشور می‌تواند الگو شود.

اسکندری با تاکید بر اینکه هیئات مذهبی قم با ایجاد کلاس‌های تفسیر قرآن تحولی عظیم به وجود آورده‌اند، خاطرنشان کرد: این کلاس‌ها هر شب در هیئات با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر همکاری مسئولان هیئات مذهبی نباشد، برنامه‌های پیش بینی شده تحقق نمی‌یابد، اظهار کرد: هیئات باید قرآن و عترت را همراه با هم ترویج کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه وهابیت دائما ایراد می‌گیرند که شیعیان کاری به قرآن نداشته و فقط سنگ عترت را به سینه می‌زنند، تصریح کرد: شیعیان ابتدا عاشق قرآن و پیامبر(ص) و سپس اهل بیت(ع) هستند، هر چند که هر دو با یکدیگر بر سر حوض کوثر وارد می‌شوند.

اسکندری با اشاره به اینکه باید آشنایی با معارف قرآنی ترویج یابد، اظهار کرد: هیچ اندیشه بشری نمی‌تواند انسان آرمانی تربیت کند و به همین دلیل قرآن می‌گوید اگر می‌توانید سوره‌ای مانند قرآن بیاورید.

وی با تاکید بر اینکه اگر فرهنگ عمیق و روح افزای قرآن را ترویج دهیم شاهد تحول عظیم در تمام زمینه‌های شخصی، خانوادگی و اجتماعی خواهیم بود، تصریح کرد: اگر آیات حجاب خوب ترسیم شود مشکل بدحجابی در کشور حل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه رویکرد شورای هیئات مذهبی و سازمان تبلیغات مباحث آموزشی است، اضافه کرد: از نتیجه فعالیت‌های خود انتظار تربیت انسان‌های توانا و مومن را داریم.

اسکندری با تاکید بر اینکه هیئات باید مربی قرآن داشته باشند، خاطرنشان کرد: سازمان تبلیغات آمادگی دارد دوره‌های مختلف ترتیل و تفسیرقرآن را برای تربیت مربیان قرآنی برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه با همت هیئات مذهبی و تشکل‌های مردمی می‌توان هجمه فرهنگی علیه کشور را خنثی کرد، اضافه کرد: سازمان تبلیغات نمی‌تواند به تنهایی به مسائل فرهنگی بپردازد اما اگر بخش مردمی و هیئات مذهبی با انگیزه‌های الهی و اخلاص حاضر شوند، فعالیت‌های فرهنگی بهتری صورت خواهد گرفت./ج1


برچسب ها: قم ، مدیر ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.