رئیس سازمان ملي جوانان خراسان رضوي گفت: دین اسلام اوقات فراغت را بیهوده و برای وقت گذرانی تعریف نمی کند بلکه نگاه اسلام به اوقات فراغت یک نگاه ارتقایی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، سيد هادي طالبيان در نشست علمی- خبری که باموضوع ضرورت بازنگری به برنامه های اوقات فراغت دراستانداری خراسان رضوی برگزار شد،افزود: زمانی که ما برای اوقات فراغت در نظر می گیریم باید باعث ارتقای مهارت های شخصی افراد شود.

وی تصریح کرد: نحوه گذراندن اوقات فراغت به شکل گیری هویت بستگی دارد اشحاص می بایست فرصت هایی را که برایشان پیش می آید به خوبی شناسایی کنند.

وی بااشاره به اینکه نیازمند تعریف جدی و گفتمان سازی در بحث اوقات فراغت هستیم که نخبگان و اصحاب رسانه نیز بسیار در این موضوع می توانند موثر باشند، اظهارداشت: به طور کلی می توان نحوه استفاده افراد مختلف از اوقات فراغت را به چهاردسته کلی تقسیم بندی کرد.

رئیس سازمان ملي جوانان خراسان رضوي ادامه داد: دسته اول ((فردی فعال)) است که در آن فرد وارد محیطی می شود که نقش پیام گیرنده و پیام دهنده دارد ودسته دوم ((فردی غیر فعال)) نامیده می شود که مانند استفاده از اینترنت و بازی های رایانه ای ،شخص تنها نقش فرد پیام گیرنده را بازی می کند.

طالبیان بیان کرد: دسته دیگر((گروهی غیر فعال)) است مانند رفتن فرد به استادیوم و تماشای بازی فوتبال،اما دسته آخر که از تمام موارد اهمیت بیشتری دارد روش ((گروهی فعال)) نامیده می شود که می توان رفتن دسته جمعی به کوه را نمونه ای از این روش نام برد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه افراد در گرو از تجربیات یکدیگر استفاده می کنند و در فعالیت های مشترک حضور دارند نسبت به دیگر روش های گذراندن اوقات فراغت از آسیب های اجتماعی نیز در امان خواهند ماند. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.