نایب رئیس هیات کوهنوردی و صعود های ورزشی خراسان رضوی از برگزاری آزمون مربیگری غار برای نخستین بار در کشور در بخش بانوان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، سعیده وفائیان با بیان این مطلب افزود: بر این اساس آزمون های ورودی مربیگری درجه 3 برف و یخ و صعودهای ورزشی و همچنین آزمون ورودی مربیگری غار برای نخستین بار در کشور در بخش بانوان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به بازدیدهای این هیأت از شهرستان های محروم استان اظهار داشت: برگزاری کلاس کوهپیمایی به صورت رایگان توسط هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی نیز به منظور آشنایی افراد علاقه مند با تجهیزات کوهنوردی برای کاهش آسیب پذیری در راستای اهداف این هیأت در حال انجام است.

وفائیان برگزاری کلاس داوری سنگنوردی برای بانوان، اضافه شدن 4 داور دیگر به 2 داور قبلی فعال در استان طی سال گذشته و آموزش مربیگری سنگنوردی داخل سالن به 5 نفر از بانوان را از دیگر فعالیت های کارگروه بانوان این هیات برشمرد.

وی در ادامه گفت: با برنامه ریزی انجام شده از 22 مربی کوهپیمایی بانو تعداد 7 نفر از آنان به درجه مدرسی ارتقاء یافتند و هم اکنون 7 نفر از بانوان این هیأت در حال گذراندن پایان نامه مربیگری سنگنوردی طبیعت می باشند.

نایب رئیس هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ادامه داد: اجرای طرح استعدادیابی رده سنی نوجوانان در سال های اخیر از دیگر اقدامات انجام شده این هیآت می باشد. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.