در طول رقابت هاي المپيك 2012 دهكده ي المپيك محل اقامت موقت تمامي ورزشكاران و مسئولان مربوطه خواهد بود.

 به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران و به نقل از خبرگزاري ياهو اسپرتز، دهكده ي المپيك نام محل اقامتي و شهركي ست كه به منظور ميزباني  المپيكي ها مسئولان آنها در نظر گرفته شده و ساخت آن به اتمام رسيده است.

اين مجموعه ي بزرگ ميزبان 17000 المپيكي خواهد بود اما به طور موقت به اين معني كه اين امكانات پس ازاتمام رقابت هاي المپيك مي تواند در اختيار شهروندان شهر ميزبان قرار بگيرد و مجتمع مسكوني جديدي را درشرق اين شهر تشكيل دهد.

زماني كه ورزشكاران در انتهاي، رقابت ها از اين دهكده نقل مكان كردند، اين مكان تبديل به 2818 خانه جديد براي شهروندان لندن خواهد شد و مي تواند سكونتگاه براي 6000 انسان را فراهم آورد.
 
اين تسهيلات از آپارتمان هاي يكخوابه تا خانه هاي 4 تا 5 خوابه تنوع خواهد داشت.
 در اين خوابگاه ها پارتيشن ها و ديوار هاي جدا كننده اي تعبيه شده كه پس از اتمام بازي ها و خروج ميهمانان و ورزشكاران موقت برداشته مي شوند و فضاي كاني براي يك آپارتمان يا خانه ي مسكوني را ايجاد مي كنند.
 
همچنين پس از اتمام بازي به اين خوابگاهي آشپرخانه هاي صنعتي ساز نيز نصب خواهند شد تا بتوانند به خوبي معناي يك مكان مسكوني را برسانند.

البته فرش ها، و موكت هاي اين مركز  نيز پس ازخروج ورزشكاران تعويض خواهد شد.
 براي راحتي دسترسي به اين مجموعه،  پاركها و محيط هاي باز،  حمل ونقل عمومي و ديگر خطوط و وسائل ملزومات شهرك هاي مسكوني نيز در نظر گرفته شده است.
 همچنين يك آكادمي كه مي تواند پذيراي 1800 دانش آموز باشد به همراه خوابگاه ها ي آن نيز در اين محل در نظر گرفته شده است.

مراكز درماني نيز مي توانند خدمات پزشكي را در تمامي ساعات روز به ساكنان اين دهكده برسانند يكي از مسئولان برپائي اين دهكده در ارتباط با اين پروژه ي بزرگ و مقرون به مصرفه اين چنين مي گويد:  اين دهكده مي تواند در طول مسابقات ميزبان تمامي ورزشكاران و مسئولان  به بهترين شكل ممكن باشد و شايستگي اين شهر را در ميزباني ثابت كند و بعد از رقابت ها نيز مي تواند زندگي در بالاترين سطوح را براي شهروندان فراهم آورد و همچنين مي تواند امکانات زيادي مثل فضاهاي بهداشتي ، تحصيلي، حمل و نقلي را نيز مهيا کند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار