رويا تيموريان هنرمند سينما، تئاتر و تلويزيون با دو دهه فعاليت در اين سه عرصه آثار ماندگاري از خود به جاي گذاشته است.

به گزارش خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران،‌رويا تيموريان بازيگر تلويزيون ، تئاتر و سينما است اين هنرمند متولد تهران است ودر 27 اسفند سال 1338 به دنيا آمده است.
او سه خواهر دارد كه از هر سه كوچكتر است اين بازيگر همسر مسعود رايگان هنرمند سينما و تئاتر و تلويزيون است و دو دختر به نام درنا و دنيا دارد.
تيموريان در جايي گفته است "اولين تئاتري كه ديدم در سالن فردوسي دانشكده ادبيات بود كه مرا به شدت تحت تاثير قرار داد و از آن زمان به اين هنر علاقمند شدم."
او بازي در سينما را در سال 1373 با حضور در "حسرت ديدار" به كارگرداني محرم ز؟ آغاز كرد و فيلم‌هايي چون "سنتوري"، "بيد مجنون"، "كافه ستاره"، " مرد باراني"، "گزارش يك جشن"، "زادبوم"، "شهر آشوب"، "پستچي سه بار در نمي‌زند"، "تيك"، "مريم مقدس" از جمله آثاري هستند كه وي در آ‌ن‌ها ايفاي نقش كرده است.
اما يكي از آثاري كه بازي وي درآن بسيار درخشان بود و به نوعي در ذهن‌ها ماند، مجموعه تلويزيوني "رعنا" است.
اين مجموعه تلويزيوني جز آثاري است كه بسياري از مردم ايران مخاطب آن بودند و تا مدت‌ها مثل زدني و بر سر زبان‌ها بود.
تيموريان در اين سريال بازي ماندگاري از خود بر جاي گذاشت.
در كنار اين مجموعه تلويزيوني مجموعه‌هايي چون "مدار صفر درجه" ، "روز دهم" و "شمس‌العماره" نيز آثار به يادماندني اين هنرمند هستند كه در آن‌ها ايفاي نقش كرد.
يكي از ويژگي‌هاي بارز بازي اين هنرمند توانايي ايفاي نقش‌هايي بسيار متفاوت و شخصيت‌هاي متنوع است كه همان‌طور كه مي‌دانيم از عهده هر كس برنمي‌آيد.
به طور مثال شخصيتي كه وي در "شب دهم" ايفاي آن را برعهده داشت از همين نوع نقش‌هاي به ياد ماندني و متفاوت است.
اين بازيگر در سال‌هاي اخير فعاليت‌هاي پررنگي نيز در عرصه تئاتر داشته است.
او 2 باردر 2 نمايشي كه مسعود رايگان در تماشاخانه ايرانشهر به صحنه برده ايفاي نقش كرده كه از آن‌ها مي‌توان به نمايش "آقاي بي‌رحم هسه كارلسون" اشاره كرد.
رويا تيموريان، سال گذشته نيز در نمايش "كمي بالاتر" كارگرداني آرونددشت آراي ايفاي نقش كرد./م
برچسب ها: تیموریان ، تئاتر ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار