يک کارشناس سياست خارجي گفت: برخي کشورهاي غربي و عربي در تلاشند تا دولت بشار اسد را سرنگون کرده و براي رژيم صهيونيستي يک امنيت پايدار در منطقه ايجاد کنند.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران در مورد روابط ايران و سوريه و وحشت غرب از اين موضوع گفت: روابط استراتژيک ايران و سوريه کاملا مشخص است و اين دو کشور عضو جبهه پايداري در مقابل رژيم صهيونيستي هستند.

وي با بيان اينکه بيش از سه دهه از روابط ايران و سوريه مي گذرد، افزود: برخي کشورهاي غربي و عربي در تلاشند تا دولت بشار اسد را سرنگون کرده و براي رژيم صهيونيستي يک امنيت پايدار در منطقه ايجاد کنند.

این کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: محور تهران- دمشق- بيروت به عنوان محور مقاومت در برابر آمريکا و غرب شناخته شده است، لذا کشورهاي غربي با هرگونه دستاويزي سعي در تخريب چهره بين‌المللي ايران و ناامني در سوريه را دارند.

هاني‌زاده در خصوص دلايل افزايش هجمه رسانه‌اي اخير عليه ايران گفت: مسئله ايران هراسي مدت‌هاست در مدار توجه رسانه‌هاي غربي قرار گرفته و در مقاطع مختلف و در طول چند دهه گذشته غربي‌ها با پروژه اسلام‌هراسي، شيعه‌هراسي و ايران‌هراسي، سعي در جهت انحراف افکار عمومي دارند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان کرد: دولتمردان غربي تلاش مي‌کنند تا به نوعي ايران را با تهاجم‌هاي تبليغاتي منزوي کنند که آخرين نمونه آن مسئله مربوط به حادثه بلغارستان بود و علي‌رغم اينکه القاعده اين عمليات را برعهده گرفت، آمريکا و غرب تلاش مي‌کنند ايران را بعنوان يکي از عاملان اين عمليات تروريستي جلوه دهند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار