کارشناسان از احتمال کسر بودجه و پايان يافتن منابع مالي رئيس جمهور آمريکا براي مبارزات انتخاباتي وي خبر مي دهند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از بخش تصويري پايگاه اينترنتي وال استريت ژورنال ؛ اگر چه به نظر مي رسيد اوباما تا کنون براي مبارزات انتخاباتي خود ، مشکلي نداشته باشد و منابع مالي براي ستاد انتخاباتي وي تامين شود ولي به نظر مي رسد اين امر ديگر درباره وي صدق نمي کند و به زودي منابع مالي وي پايان مي يابد.

اوباما در مبارزات انتخاباتي 2008 ، 750 ميليون دلار کمک از منابع مختلف جذب کرده بود ولي بررسي هاي اخير نشان مي دهد که ميزان هزينه اي که ستاد انتخاباتي اوباما صورت مي دهد به مراتب بيشتر از ميزان کمکي است که براي مبارزات انتخاباتي به وي مي شود. ميزان هزينه اين ستاد در ماه هاي مه و ژوئن بيست درصد از ميزان کمک به ستاد اوباما بيشتر بود و از اين رو وي تلاش مي کند با جمع آوري پول و کمک هاي بيشتر، اين خلاء را جبران کند.

با اين حال ميزان هزينه هايي که اين ستاد براي کارکنان خود در بخش هاي مختلف يا رشته عمليات نظر سنجي، تبليغات در حوزه هاي مختلف و غيره صورت مي دهند باعث شده است خلاء موجود بيش از پيش به چشم آيد.

گفته مي شود راهبردي که ستاد اوباما براي هزينه هاي سرسام آور خود در پيش گرفته است براي دور از دسترس بودن رقيب جمهوري خواه اوباما و نشان دادن وي به عنوان گزينه اي نامناسب براي آمريکاست.

ميت رامني در کمک هاي عمده اي که به ستادهاي انتخاباتي مي شود، تا کنون از اوباما پيش افتاده است ،  ميزان کمکي که نامزد جمهوري خواه به دست آورده است 27.2 ميليون دلار است در حالي که اين رقم براي اوباما فقط 9.4 ميليون دلار بود.

گفتني است آل گور و جان کري دو نامزد دمکرات نيز در انتخابات 2000 ، 2004 و 2008 در جمع آوري کمک هاي مالي انتخاباتي با مشکل روبرو بودند.
برچسب ها: اوباما ، سرمایه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار