رئيس مركز بهره وري سازمان مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني گفت: اتلاف در بخش هاي مختلف توليد از عوامل اصلي افزايش قيمت تمام شده در بنگاه ها محسوب مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خالقي تبار امروز در اولين نشست هم انديشي كاهش قيمت تمام شده تصريح كرد: نهضت ملي كاهش قيمت تمام شده به معني يك جنبش ملي و فراگير هم راستا با افق چشم انداز كشور است كه با پشتيباني و مشاركت همه اركان زمينه بهبود بهره وري در فضاي كسب و كار و ارتقاي سطح رفاه اجتماعي و عدالت اقتصادي را فراهم مي كند.

وي با بيان اينكه افزايش قدرت رقابت پذيري و ارتقاي حقوق مصرف كننده از ويژگي هاي اين نهضت است افزود: ارتقاي بهره وري،‌ بهبود فضاي كسب و كار و افزايش رقابت پذيري از اهداف اجراي اين نهضت به شمار مي رود.

خالقي تبار با بيان اينكه اين نهضت در 4 سطح ملي، بنگاهي، وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و سطح فراملي و جهاني تعريف مي شود، افزود: در سطح ملي طي برگزاري 9 جلسه 62 برنامه عملياتي ارايه شده كه 31 برنامه اولويت دار آن براي اجرا در سال 90 و 91 به دستگاه هاي اجرايي پيشنهاد شده است.

رئيس مركز بهره وري سازمان مطالعات و پژوهش هاي بازرگاني گفت:‌ همچنين در سطح وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نيز برگزاري كارگاه هاي آموزشي و جشنواره ملي كاهش قيمت تمام شده، طراحي و راه اندازي پرتال نهضت ملي كاهش قيمت تمام شده و اجراي طرح آمارگيري و سنجش عوامل موثر در بهبود بهره وري در دستور كار قرار دارد.

اين مقام مسئول با بيان عوامل موثر درون بنگاهي در تحقق كاهش قيمت تمام شده اظهار داشت: اتلاف مهمترين عامل افزايش قيمت تمام شده در بنگاه هاي توليدي محسوب مي شود.

وي خاطرنشان كرد: اين اتلاف در بخش هاي مختلف از جمله طراحي نامناسب، كاركنان ناكارآمد، خرابي تجهيزات، مصرف نامناسب انرژي انجام مي گيرد كه مديريت بنگاه براي حفظ بازار و كاهش قيمت تمام شده خود بايد ريشه اين اتلاف ها را شناسايي كرده و با بهره گيري از راهكارهاي مناسب آنها را از بين ببرد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار