روز گذشته شهرهاي مختلف عراق با اقدامات تروريستي مختلفي روبرو بود، تا جايي كه رسانه هاي اين كشور انفجارات متعدد ديروز را جزء خونبارترين انفجارات دو سال اخير در عراق ناميدند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزيره؛ در 30 انفجاري كه روز گذشته در شهرهاي موصل، كركوك و 10 شهر ديگر عراق توسط تروريست ها به اجرا درآمد، دست كم 110 تن كشته شدند و پس از انتشار اين خبر، مقامات عراقي گروه القاعدة را مسئول كشته شدن غيرنظاميان و شهروندان عراقي معرفي كردند.
 
به گفته مقامات عراقي؛ ابوبكر البغدادي فرمانده گروه القاعدة در عراق، هماهنگ كننده انفجارهاي روز گذشته در 13 شهر اين كشور بوده است و انگشت اتهام مقامات امنيتي عراق هم به سوي البغدادي نشانه مي رود.
 
در همين حال، جي كارني سخنگوي كاخ سفيد در اظهاراتي مضحک، انفجارها در عراق و افزايش خشونت ها در اين كشور را محكوم كرد و آن را نشان دهنده ضعف نيروهاي امنيتي دانست.
 
اين در حالي است كه بسياري از تحليلگران سياسي، حضور نظاميان آمريكايي در عراق را دليل اصلي بر ناامني و انفجارها بشمار آورده و سياستهاي راهبردي مقامات آمريكايي در عراق را شكست خورده دانستند.
 
گفتني است؛ روز گذشته عراق شاهد انفجارهاي گسترده اي در 13 شهر اين كشور بود، به طوريكه شهرهاي بغداد، محمودية، نجف و دياله با دهها كشته و زخمي، بيشترين تلفات را در اقدامات تروريستي كه توسط القاعدة صورت گرفت، مواجه بودند.
برچسب ها: عراق ، انفجار ، القاعده ، کارنی ، bomb ، blast ، iraq
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار