یک کارشناس سياست خارجي گفت: انفجارهاي تروريستي در عراق،‌ براي متزلزل نشان دادن دولت عراق صورت مي گيرد در حالي که مردم و مسئولان اين کشور توانايي برخورد با هرگونه اقدامات خشونت آميز را دارا هستند.

رضا ميرابيان در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به انفجارهاي تروريستي در عراق، گفت: اقدامات تروريستي صورت گرفته در ادامه تلاش هايي است که دولت مالکي را متزلزل نشان دهند و توانايي هاي نخست وزير عراق را براي تثبيت امنيت و آرامش و ايجاد فضاي مناسب براي گفتگوهاي سازنده سياسي بين گروه هاي داخلي را، مختل سازند.

وي تاکيد کرد: انفجارهاي تروريستي در کشور عراق، بي ارتباط با موفقيت هاي سياسي به دست آمده براي انجام گفتگوهاي سازنده براي رسيدن به ثبات و امنيت در اين کشور نيست.

ميرابيان با بيان اينکه اقدامات تروريستي در عراق، فشارهايي روي نهادهاي دولتي و امنيتي اين کشور ا يجاد مي کند افزود: طبيعتا دستگاه هاي امنيتي اين کشور دچار مشکل مي شوند ولي با هوشياري و تيز بيني مسئولين و مردم اين توطئه ها خنثي مي شود.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به اينکه کشور  عراق نسبت به گذشته از امنيت خوبي برخوردار است تاکيد کرد: روند تندي براي برقراري ثبات و امنيت در اين کشور وجود دارد و دولت و مردم عراق از استقلال حاکميت خود در برابر اقدامات تروريستي دفاع مي کنند.

"انتهاي پيام"/س3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار