سهام مس با توجه به پتانسیل بالایی که در کشور دارد و همین ظرفیت ها سهام مس را به یکی از ارزنده ترین سهام بازار تبدیل کرده است.

سعید یوسفی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه شرکت های تولید کننده مس دارای پتانسیل بالایی برای تولید هستند، گفت: همین ظرفیت ها سهام مس را به یکی از ارزنده ترین سهام بازار تبدیل کرده است.
وی به شرایط تولید در شرکت ملی مس اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون این شرکت به تولید انحصاری کاتود می پردازد که این موضوع بازار داخلی خوبی را برای سهامش به همراه آورده است.
یوسفی با اشاره به ذخایر غنی کشور از نظر این ماده معدنی تصريح کرد: می توان به پشتوانه این صنعت در کشور امیدوار بود، موضوعی که سهامداران این گروه در تصمیم گیری های خود نباید فراموش کنند.
اين کارشناس  با تاکید بر بازار صادراتی خوبی که مس دارد، اضافه  کرد: افزایش نرخ ارز تاثیر مثبتی را در سودآوری سهام این گروه به همراه داشت.
وی عوامل تاثیر گذار بر سهام این صنعت را مد نظر قرار داد و اظهار داشت: در بررسی سهام گروه مس یک نکته باید همواره مورد تاکید قرار گیرد و آن اینکه بازار جهانی همواره تاثیر مستقیمی بر قیمت ها در بازار داخلی مس دارد از اینروز هر نوسانی در این بازار با نگاه به بازار بین المللی صورت می گیرد.
یوسفی افزایش قیمت مس را در یکسال اخیر مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: ظرف یکسال اخیر قیمت مس از 8 هزار تومان به 14 هزار و 500 تومان رسیده و همین موضوع سود خوبی را برای این گروه به همراه آورده است.
وی با تاکید بر اینکه بازار سرمایه به طور کلی تحت تاثیر جو روانی و شرایط سیاسی قرار دارد، تصریح کرد: موضوعی که بیش از حد بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار داده، جو روانی حاکم بر آن است و سهامداران هم تحت تاثیر این جو روانی تصمیم های هیجانی می‌گیرند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار