سفير سوريه در چين در گفتگو با تلويزيون اين کشور تاکيد کرد اين مردم سوريه و نه سران آمريکا و قطر هستند که سرنوشت سوريه را تعيين مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلويزيوني سي سي تي وي، عماد مصطفي درباره تحولات سوريه گفت بر اساس تبليغات طرفهاي تروريستي در بحران سوريه، آنها درگيريها در دمشق پايتخت سوريه را نبرد زميني براي تصرف دمشق مي دانند. من خوشحالم از اينکه بگويم ارتش سوريه عربي در پاکسازي دمشق و آلپو و حومه هاي آنها از وجود گروههاي تروريستي موفق بوده است. در اين عمليات گسترده صدها تروريست کشته شده اند، صدها نفر هم بازداشت شده اند. بقيه تروريستها نيز به ترکيه و لبنان فرار کرده اند. من مي توانم با جرائت بگويم که امروز خيابانهاي دمشق و آلپو تقريبا به طور کامل از وجود گروههاي تروريستي پاک شده است البته هنوز گروههاي بسيار کوچکي از تروريستها در برخي مناطق باقي مانده اند اما آنها به طور کامل در محاصره نيروهاي سوريه هستند و به سرعت آنها نيز نابود خواهند شد.
مجري گفت برخي مي گويند تنها راه براي صلح در سوريه تغيير رژيم است. آيا فکر مي کنيد دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه با اين نظر موافقت مي کند و اگر اين کار را نکند با ادامه درگيريها در داخل سوريه آينده اين کشور چه خواهد شد؟
سفير سوريه در چين گفت پاسخ اين سوال بسيار ساده است. گروههاي تروريستي مسلح بايد تحت نظارت ناظران بين المللي، سلاحهاي خود را تحويل و به خشونتها پايان دهند. پس از آن روند سياسي به رهبري خود مردم سوريه آغاز خواهد شد تا برگزاري انتخابات آزاد و عادلانه تضمين شود و در چارچوب اين انتخابات مردم سوريه مي توانند درباره آينده سياسي کشورشان تصميم بگيرند. دوباره تکرار مي کنيم، اين مردم سوريه هستند که درباره سرنوشت خود تصميم مي گيرند نه هيلاري کلينتون وزير خارجه آمريکا و نه رژيم استبدادي قطر درباره آينده سوريه و اينکه چه کسي در اين کشور حکومت کند تصميم خواهند گرفت. بنابراين پاسخ سوال شما اين است که اگر گروهي از تروريستها سلاح برمي دارند تا اراده سياسي خود را بر مردم سوريه تحميل کنند، ارتش سوريه وظيفه دارد آنها را نابود کند. اگر آنها در روند سياسي مشارکت کنند، در آن صورت مردم سوريه درباره نتيجه روند سياسي تصميم خواهند گرفت.
برچسب ها: سفیر ، سوریه ، سرنوشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار