گزارش تصویری و حاشیه‌ای اولین برنامه نود فصل 91-92

جدال رویانیان و فتح الله زاده، افشاگری مجیدی

اولین برنامه نود در فصل 91-92 لیگ برتر فوتبال از ساعت 22:53 دقیقه دوشنبه شب 2 مداد ماه سال نود به روی آنتن شبکه 3 سیما رفت.

  به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران پس از حدود 70 روز تعطیلی  اولین برنامه نود در فصل 91-92 لیگ برتر فوتبال از ساعت 22:53 دقیقه دوشنبه شب 2 مداد ماه سال نود به روی آنتن شبکه 3 سیما رفت.
 سوال نظرسنجی برنامه ی نود در مورد عملکرد 4 تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات بود.


 در ابتدای برنامه آیتم نود درجه پخش شد سپس پروسه انتخاب سرمربی برای تیم پرسپولیس و چگونگی انتخاب مانوئل ژوزه بررسی شد و در این میان ارتباطی با محمد رویانیان مدیر عامل پرسپولیس در این رابطه و همچنین جذب بازیکنان این تیم در فصل نقل و انتقالات صحبت کرد.
 محمد فنایی پیشکسوت داوری کشورمان به عنوان کارشناس داوری میهمان برنامه دوشنبه شب نود بود. در ادامه برنامه آیتمی در مورد وحید هاشمیان ملی پوش پیشین فوتبال کشورمان که از دنیای فوتبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرده است پخش شد.


 پس از آن بخش اول آیتم از نود تا نود پخش شد که بحث سرپرستی شیرینی در تیم پرسپولیس ، اهدای خودرو به بازیکنان جدید این تیم و همچنین جدایی پرحرف و حدیث مولایی بدنساز تیم راه آهن از تیم آلومینیوم هرمزگان از جمله مهمترین بخش های این برنامه بود.

پس از این آیتم گزارشی از اسپانیا و تلویزیون محلی پمپولونا این کشور در مورد مسعود شجاعی پخش شد در این گزارش به حضور شجاعی در اوساسونا و هچنین مصدومیت وی پرداخته شده بود.




 از جمله دیگر بخش های برنامه نود آیتم حاشیه روز بود که در مورد جذب دروازه بان جدید و استرالیایی استقلال، خداحافظی هاشمیان از فوتبال، استقلالی شدن جواد نکونام و همچنین بحث بازوبند کاپیتانی استقلال از مهمترین بخش های این آیتم بود. در ادامه علی فتح الله زاده مدیر عامل استقلال مهمان تلفنی بعدی برنامه دیشب نود بود ؛ مدیر عامل استقلال گفت: نیمه اول فصل نقل و انتقالات را به جذب سرمربی تیم اختصاص دادیم و در نیمه دوم فصل نقل و انتقالات با نظر سرمربی بازیکنان را جذب کردیم هم اکنون دیگر برای ما کسب قهرمانی لیگ برتر جذاب نیست و به فکر حضور مقتدرانه در آسیا و حضور در بین 4 تیم برتر این قاره هستیم .


 وی در ادامه گفت: یک دلال با بازیکنان ما صحبت کرده و می خواهد آنها را به قطر ببرد که من نمی گذارم وی به خواسته خود برسد. من مدیر باشگاه هستم و حداقل حق جذب یک بازیکن که مورد وثوق همه باشد را دارم اما وقتی که قلعه نویی را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردم همه چیز را به وی واگذار میکنم پس هیچ معامله ای من با قلعه نویی نداشتم و تنها هدفمان جذب بازیکنان بزرگ و خوب برای استقلال است .
فتح الله زاده در مورد شایعه درگیری فیزیکی با جباری گفت: با جباری جر و بحث داشتم اما بحث پرتاب قندان و درگیری فیزیکی اصلا صحت ندارد البته جباری مقداری عصبانی شده بود که آنهم به دلیل مسائل مالی بود نه چیز دیگر. وی در مورد قرارداد نکونام نیز گفت: ساده ترین قرارداد را با نکونام بستیم زیرا هیچ چیزی برای لاپوشانی نداشتیم.


 فتح الله زاده در مورد مسائل مطرح شده در روزنامه های اسپانیایی که نوشته بودند باشگاه اوساسونا بابت رضایت نامه نکونام هیچ پولی دریافت نکرده نیز گفت: روزنامه هایی اسپانیایی برای خودشان معتبر است و برای من هیچ اهمیتی ندارند ما با باشگاه اسپانیایی مذاکره کردیم و پولی را که به آنها می دهیم از آنها رسید میگیریم. من به عنوان مدیر عامل استقلال می گویم که 700 هزار دلار برای رضایت نامه نکونام به اوساسونا دادیم و 350 میلیون تومان نیز به خود جواد نکونام دادیم البته آن 700 هزار دلاری که به اوساسونا نیز دادیم جزو پولی حساب می شود که به خود نکونام دادیم ؛ نکونام می خواست در ایران بازی کند و قسم می خورم که یک ریال بالاتر نیز به نکونام ندادیم.همچنین برای فصل آینده اگر کسی نکونام را بخواهد باید 700 هزار یورو دیگر نیز به باشگاه اوساسونا بپردازد. وی در مورد سقف قرارداد بازیکنان استقلال نیز گفت: سقف 650میلیونی فقط برای تیم هایی است که در آسیا حضور دارند و سایر تیم ها از جمله تیم رقیب (پرسپولیس)  باید سقف 450 میلیونی را رعایت کنند.

وی در مورد کیانوش رحمتی نیز گفت: قرارداد کیانوش رحمتی با ما تمام شده بود اما به دلیل اینکه به خاطر استقلال مصدوم شده بود اولین بازیکنی که با وی قراداد امضا کردیم کیانوش رحمتی بود. فتح الله زاده در مورد مذاکراتش برای استقلالی شدن انصاری فرد نیز گفت: برادر کریم انصاری فرد گفته بود که یک تیم به وی یک میلیارد و 300 میلیون تومان می دهد که خواستار صحبت رودررو با وی شدیم اما وی بی معرفتی کرد و به تیم رقیب رفت این هم از همان عشق های یک و نیم میلیاردی معروف آقای رویانیان است. وی اذعان کرد: در مورد باشگاهیی که در جام باشگاه های آسیا حضور دارند تبصره ای وجود دارد که آن پرداحت پاداش علاوه بر قرارداد بازیکنان است که می توان پاداش ها و جوایز بازی های آسیایی را بین بازیکنان تقسیم کرد. 
فتح الله زاده در مورد مدیر عامل تیم رقیب و نحوه درآمد زایی وی گفت: رویانیان در جاهای دیگری که پست دارد از جمله ستاد تبصره 13 ، ستاد سوخت و پمپ های سی ان جی قدرتی دارد که می تواند از طریق آنها در آمد زایی کند ، اما ما تا کنون یک ریال پول به بازیکنانمان ندادیم و بازیکنان به خاطر من قراداد بستند البته من بسیار ناراحت و نگران هستم زیرا نتوانستم پولی به بازیکنانمان بدهم امیدوارم وزارت ورزش در این مورد به ما کمک کند. پس از صحبتهای فتح الله زاده آیتمی از حواشی فصل نقل و انتقالات پخش شد که پرداخت پول های کلان به بازیکنان و عجایب فصل نقل و انتقالات از جمله نحوه قرارداد جباری با باشگاه استقلال از مهمترین بخش های آن بود.

 در ادامه امیر قلعه نویی مهمان تلفنی برنامه نود بود که سرمربی تیم استقلال تهران در این گفتگو اعلام کرد: نکونام قبل از رفتن به اوساسونا با من صحبت کرد و قرار بود به استقلال بیاید و اعلام کرد اگر بخواهید به استقلال می آیم اما اجازه بدهید با باشگاه اوساسونا مذاکره کنم که وی به اسپانیا رفت و باعث افتخار فوتبال ایران شد .

 وی در ادامه گفت: در نقل و انتقالات فتح الله زاده و امیری نهایت تلاش خود را کردند و ما تیمی خوب بستیم که در هر پست دو بازیکن آماده و خوب داریم. قلعه نویی در مورد پول های پرداختی به بازیکنان گفت: پول هایی که در فوتبال ما پرداخت می شود اصلا پولی نیست اما متاسفانه خروجی خوبی برای فوتبال ما ندارد ما باید برنامه ریزی کنیم تا برای جامعه خروجی مناسبی داشته باشد.
 قلعه نویی در مورد فرهاد مجیدی گفت: من در سال اول که به استقلال آمدم 11 بازیکن را جا به جا کردم ما برای سرمایه سوزی نیامدیم اما باید بازیکنان در پازل تاکتیکی ما جا داشته باشند ما استقلال را برای موفقیت در آسیا بستیم بنابراین هیچ معامله ای در کار نبود و به نظر مردم که خواستار حضور مجیدی بودند احترام گذاشتیم و من نیز خواستار حضور مجیدی شدم اما وی پیغام فرستاد و خواستار کاپیتانی تیم شد که این درخواست وی خارج از چارچوب تیمی بود و هیچکس حتی خود من نیز خارج از چارچوب حرکت نمی کنم . وی در ادامه گفت: در همه جای دنیا کاپیتان تیم را سرمربی تعیین می کند اما در ایران رسم چیز دیگری است من اصلا بحث کاپیتانی را دراستقلال مطرح نکردم اما وی این شرط را تعیین کرد که من آن را قبول نکردم تا مسائل حاشیه ای در تیم ما به وجود نیاید.

 در ادامه حاشیه هایی قبل از بازی گهر زاگرس و ملوان انزلی که در کرج برگزار شده بود پخش شد که در این میان هواداران تیم گهر خواستار رسیدگی مسئولان به وضعیت این تیم و تکمیل ورزشگاه خانگی درود برای میزبانی از بازی های لیگ برتر بودند.


پس از آن صادق درودگر مدیرعامل ملوان و اسماعیل حیدرپور سرپرست تیم گهر زاگرس درود در مورد اتفاقات رخ داده در ورزشگاه کرج صحبت کردند. صادق درودگر در بخشی از صحبتهای خود عنوان کرد برخی از مدیران در مورد مبالغ پرداختی به بازیکنان در فصل نقل و انتقالات دروغ می گویند.
 سرپرست تیم گهرزاگرس نیز از این موضوع که مسئولان به تیم های کم نام و نشان بها نمی دهند گلایه کرد.
 کمبود نور ورزشگاه دستگردی تهران و نبود امکانات در این ورزشگاه از دیگر بخش های این برنامه بود.
  پس از آن و در ادامه برنامه فرهاد مجیدی در ارتباطی تلفنی گفت: من فقط به خاطر هواداران می خواستم به استقلال باز گردم و در این راه هیچ شرطی را نگذاشتم اما برخی ها موضوع کاپیتانی را مطرح کردند اگر با این وضعیت به استقلال باز می گشتم ، با این کار به باشگاه استقلال ، هواداران این تیم و تاریخچه باشگاه توهین می شد. من هیچ شرطی برای باشگاه استقلال نداشتم اما برخی ها صادقانه با مردم صحبت نمی کنند.
وی ادمه داد: دلیل رفتن خود را نمی گویم اما دلایل آمدنم را گفتم من هیچ منتی را برای استقلال نمی گذارم من نمی خواهم نوه و نتیجه و فامیلم را برای استقلال بیاورم و نمی خواهم زمانیکه نیستم استقلال را تضعیف کنم و فقط در زمین و با پیراهن استقلال غیرت و تعصب خود را نشان می دهم. اگر امسال از فوتبال خداحافظی نکنم سال آینده این کار می کنم اما هیچگاه تیمم را فدای خودم نمی کنم.  
 
در ادامه برنامه و پس از پخش بازی داماش و فولاد بار دیگر محمد رویانیان روی خط ارتباطی برنامه آمد و گفت : برخی از دوستان که خودشان در گذشته خبرنگار بودند صحبتهایی را مطرح کردند که لازم می دانم جوابشان را بدهند. در فصل نقل و انتقالات مدیران باید خودشان را نشان دهند و این موضوع را مدیریت کنند؛ من به احترام هواداران پرشمار تیم پرسپولیس تلاش کردم که تیمی در خور شان این باشگاه ببندم. رویانیان گفت: ما لازم نیست هر راستی رابگوییم اما دروغ گفتن حرام است ما 20 میلیارد برای تیممان در فصل نقل و انتقالات هزینه نکردیم ما سال گذشته 14 میلیارد هزینه کردیم که در این فصل 15 درصد بیشتراز آن هزینه کردیم.
وی ادامه داد: من اهل کری خواندن نیستم و از این کار بدم می آید اما می گویم که نه از ستاد تبصره 13 استفاده می کنم - البته این ستاد 3 سال است که تعطیل شده است و آقایان بهتر است اطلاعاتشان را بالا ببرند - و پول سوخت و بنزین و سی ان جی نیز مستقیما به حساب دولت می رود ما حتی در پرداخت پول کارکنان ستاد سوخت که از نهاد ریاست جمهوری داده می شود مشکل داریم .
رویانیان تصریح کرد: با کمک آقای دهقان که رئیس فراکسیون ورزش بود حدود 12 میلیارد که برای هر تیم در نظر گرفته شد و همچنین با استفاده از اسپانسر خرج خود را در می آوریم.
 من هم مشکل و بدهی دارم اما هیچگاه این مشکل را بازگو نمی کنم و آن را روی دوش مردم نمی گذارم . من قبل از پرسپولیس مدیرعامل ریلی بودم اما استعفا دادم و دیگر هیچگاه آنجا را ندیدم در راهنمایی و رانندگی که بودم آمار کشته شدگان جاده ای را به شدت پایین آوردم و در ستاد سوخت نیز کلی صرفه جویی ارزی برای کشور داشتم بنابراین از برخی آقایان خواهش میکنم در گفتار خودشان دقت کنند.
 بخش دوم از نود تا نود پس از صحبتهای رویانیان پخش شد که حاشیه های کنفرانس مطبوعاتی  ژوزه در آبادان از مهمترین بخش های آن بود.
 پس از این آیتم بار دیگر فتح الله زاده برای  پاسخگویی به صحبتهای رویانیان روی خط ارتباطی برنامه آمد که وی گفت: انسان باید همیشه بر خود مسلط باشد، من کی گفته که وی 20 میلیارد به بازیکن می دهد من گفتم که تیم وی با احتساب خرج مربی 20 میلیارد هزینه داشته اگر اشتباه گفتم بگویید اشتباه گفتید چرا در یک برنامه تلویزیونی اینگونه صحبت می کنید اگر شما به مجلس رفتید من هم آمدم شما مسئول بودید و بیرونتان نکردند من هم که مسئولیت نداشتم را بیرون نکردند بنابراین کار خاصی نکردید شرکت وارداتی خودرو هم که اسپانسر شماست برای خودتان یا برادرتان است من گفتم که این قدرتها برای پول در آوردن به شما کمک می کند من که حرف بدی نزدم اگر ما از بازار مبل پول می گیریم آن یک شرکت خصوصی است نه دولتی.
 در ادامه رویانیان بار دیگر روی خط برنامه آمد و گفت: من نه مدیرعامل صدرا هستم نه برادرم؛ برادر من معاون پارلمانی مجلس است ما سال گذشته از این اسپانسر استفاده کردیم . ما برای دریافت بودجه نزد رئیس جمهوری رفتم و حتی به ایشان گفتم به فتح الله زاده کمک کنید من پول نمی خواهم!
 فتح الله زاده: 12 میلیارد صحت ندارد 6 میلیارد دادند که آن را هم ندادند و برای ما مشکل ساز شد ، شما مرا دروغگو خطاب کردید که این موضوع زیبنده گفتن در تلویزیون نیست.
 در بخش های پایانی برنامه جدال لفظی رویانیان و فتح الله زاده در مورد بودجه دو تیم و همچنین پول های پرداختی به بازیکنان و کادر فنی دو تیم جذابیت برنامه را بالا برد که  با وساطت مجری برنامه قائله به وجود آمده خاتمه یافت. در پایان برنامه جدال کلامی دو مدیر عامل با تشکر فتح الله زاده از رویانیان و همچنین رویانیان از فتح الله زاده به پایان رسید.
برنامه نود در ساعت 2:15 بامداد خاتمه یافت که در پایان نتیجه نظر سنجی برنامه را در تصویر زیر مشاهده می کنید.


   برنامه بعدی نود در تاریخ دوشنبه 23 مرداد ماه سال 1391 به روی آنتن می رود.
 گزارش از حمید رضا حجازی
برچسب ها: نود ، فوتبال ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.