معاون فرهنگي دانشگاه آزاد گفت: برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي در چهارچوبي كه از سوي رهبر فرزانه انقلاب ترسيم و اعلام گرديده بايد مورد توجه دانشگاه‌ها قرار گيرد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد؛ دكتر مظاهري، معاون فرهنگي دانشگاه آزاد گفت: نظر به نقش و جايگاه دانشگاهيان در نهادينه‌سازي ارزش‌هاي فرهنگي در جامعه و با توجه به تاكيدات و مطالبات مقام معظم رهبري در خصوص فضاي باز آزادانديشي در موضوعات مختلف و همچنين استفاده از ديدگاه‌هاي تخصصي و علمي صاحبان خرد و انديشه، معاونت فرهنگي دانشگاه نسبت به تهيه و تدوين آيين‌نامه‌اي به منظور مشخص نمودن انواع، ميزان و چگونگي حمايت از صاحبان كرسي‌ها، داوران و حفظ حقوق مادي و معنوي مالكيت فكري آنان اقدام كرده است.

وي افزود: مسئوليت ساماندهي و برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي در گذشته با معاونت فرهنگي دانشگاه نبود. با اين وجود برگزاري ميزگردها و نشست‌هاي تخصصي و همايش‌هاي فرهنگي با حضور استادان حوزه و دانشگاه و دانشجويان همواره مورد توجه معاونت فرهنگي بوده است. در دوره جديد، با اهتمام ويژه رييس دانشگاه، نسبت به مسائل فرهنگي، اين مسئوليت از دو ماه گذشته بر عهده معاونت فرهنگي دانشگاه قرار گرفته و از اين رو برنامه‌ريزي و اجراي كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه وارد مرحله‌اي جديد گرديده است./ح



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار