فرماندار ملکان با اشاره به هدر رفت 60 درصد آب هاي بخش كشاورزي بر لزوم استفاده بهينه از منابع زيرزميني و همچنين توسعه آبياري قطره اي در باغات و مزارع منطقه تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مصطفي قاسمي امروز در جلسه كارگروه كشاورزي ملكان شهرستان ملكان را یكی از قطب های مهم تولید گوشت قرمز و شیر در استان عنوان کرد و افزود شهرستان ملكان با تولید سالانه 54هزار تن گوشت، پنج درصد از تولید استان را به خود اختصاص داده است.

وي گاوداريهاي ملكان را نيازمند مساعدت دانست و خواستار اعطاي تسهيلات بانكي و تامين علوفه و ساير نيازمنديهاي آنها شد.

فرماندار ملكان از واگذاري مجتمع گلخانه اي اين شهرستان در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: كليه زير ساخت ها در اين محل به اتمام رسيده و در اين مجتمع براي حدود 180 تن از فارغ التحصيلان بخش كشاورزي و ساير جوانان علاقمند فرصت شغلي فراهم خواهد شد.

وي برگزاري نخستين جشنواره ملي انگور در ملكان با حضور وزير جهادكشاورزي و معاون وزارت صنعت،معدن و تجارت را در توجه به بخش كشاورزي و بخصوص افزايش قيمت انگور و كشمش منطقه موثر دانست.

وی یادآور شد: 3 سال قبل قيمت انگور ملكان به سختي به قيمت 700 تومان نيز به فروش نمي رفت ولي با تلاش هاي دستگاههاي دولتي و برگزاري اين جشنواره در سطح ملي و استاني هم اكنون قيمت اين محصول به بيش از 4 هزار تومان رسيده و اين باعث دلگرمي باغداران ملكاني شده است. /س

برچسب ها: هدر ، آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.