فرماندهي انتظامي استان آذربايجان شرقي با صدور اطلاعيه اي اعلام کرد: روزه خواري در معابر و اماکن عمومي از نظر شرعي حرام و از نظر قانوني از مصاديق جرايم مشهود و قابل تعقيب است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، در این اطلاعیه با تاکيد بر اینکه عذر شرعي مانند بيماري و مسافرت مجوزي براي تظاهر به روزه خواري محسوب نمي شود آمده است؛ متصديان کليه مراکز پذيرائي اعم از مراکز پذيرائي واقع در محدوده ترمينالها و بين راهي که قصد ارائه خدامات در طول روز را دارند مي بايست مجوز لازم را از مبادي ذيربط اخذ نمايند.

در ادامه ی این اطلاعیه ذکر شده است: مراکز پذيرائي مستقر در داخل مراکز اقامتي صرفا" مجاز به پذيرائي از مسافران مقيم اين مراکز با پوشش مناسب هستند.

طبق این اطلاعیه، واحد هاي صنفي مجاز به فعاليت، مي بايست نسبت به استتار نماي خارجي مکان در حد متعارف اقدام و به شکلي عملي شود که درون واحد صنفي از بيرون قابل رويت نباشد.

در پایان این اطلاعیه تاکید شده است، با توجه به وظيفه خطير و سنگين نيروي انتظامي در فراهم ساختن زمينه حضور شرکت مردم در مراسمات معنوي اين ماه پر خير و برکت، با متظاهرين به روزه خواري در ملاء عام، برابر ضوابط و مقررات رفتار خواهد شد./س

برچسب ها: عذر ، مسافرت ، روزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.