رئيس كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات در واكنش به گزارش روزنامه ايران كه ريشه نابساماني اقتصادي كشور را تحريم بيان كرده است، گفت: كساني كه وضعيت اقتصادي فعلي را بر اثر تحريم خارجي دانسته و اينگونه تحليل مي‌كنند دچار ضعف تحليل يا خداي ناكرده در حال خيانت هستند.

حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحي‌مقدم در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واكنش به گزارش روزنامه ايران تحت عنوان «همدستي مرموز عليه دولت» كه در آن نظرات كارشناسي نمايندگان در خصوص نابساماني اقتصادي كشور در خصوص نقش دولت در تورم اخير را پروژه "اتهام‌زني" به دولت قلمداد كرده است، اظهار داشت: در شرايطي كه دشمنان درصددند تا وانمود كنند كه مشكلات اقتصادي كشور حاصل از اعمال تحريم‌هاست تا به شيطنت خودشان ادامه دهند، ديدگاه من اين نبود كه به خاطر رعايت مصالح ملي نابساماني اقتصادي فعلي را متوجه دولت كنم بلكه ديدگاه من اين بود كه واقعيت‌ها را بيان كنم.

وي تصريح كرد: در دوران جنگ تحميلي 8 ساله كه شرايط بسيار سخت‌تري داشتيم، نوسانات فعلي وجود نداشت و اگر نوساناتي در خصوص ارز نمايان مي‌شد، بلافاصله با مديريت مرتفع مي‌گرديد.

رئيس كميسيون برنامه بودجه و محاسبات مجلس خاطرنشان كرد: خيلي عجيب است با وجود داشتن 100 ميليارد دلار ذخيره ارزي و عدم بدهي معوقه به كشورهاي خارجي، شرايط فعلي ما شرايطي است كه نمي‌توانم بگويم به دليل ضعف مديريت، ندانم‌كاري، دست روي دست گذاشتن و.... باعث شده تا مشكلات اقتصادي به وجود بيايد.

وي تصريح كرد: هنوز تحريم بانك مركزي و خريد نفت از جمهوري اسلامي ايران كه اتحاديه اروپا به دنبال آن هستند به يك معنا حالت عملياتي پيدا نكرده و زمان اجراي آن تازه شروع شده است، پس چگونه ممكن است آثار آن را جلوتر مشاهده كنيم.

عضو كميسيون مجلس هشتم اظهار داشت: چه توجيهي دارد كه عامل موخر موجب حوادثي جلوتر شده باشد و اين آثاري كه گراني‌هاي امسال و سال گذشته را پديد آورده و افزايش قيمت‌هاي ارزي ـ كه پول ملي را تضعيف كرده است ـ دليل جز ضعف مديريت ندارد.

مصباحي‌مقدم با بيان اينكه استدلال آنها [روزنامه ايران]منطقي نيست و استدلال بايد كارشناسي باشد، تصريح كرد: كساني كه وضعيت اقتصاد فعلي را بر اثر تحريم‌هاي خارجي دانسته و تحليل مي‌كنند دچار ضعف تحليل و يا خداي نكرده در حال خيانت هستند چون اين روند يك سيگنال به بيگانگان است كه فشار‌ها را بيشتر كنيد چرا كه تحريم‌ها موثر است.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس متذكر شد: در مصاحبه‌اي كه با روزنامه اقتصادي «هندزبلات» آلمان داشتم، مصاحبه‌گر به نوعي درصدد بود تا اذعان كنم كه شرايط نابسامان اقتصادي  كشور ناشي از تحريم است ولي گفتم اشتباه مي‌كنيد، در زماني كه چنين تحريم‌ها و فشارهايي را نداشتيم، نرخ تورم ما تا مرز 49 درصد رشد كرده بود ولي با مديريت صحيح برگشت.

وي افزود: در شرايطي كه فروش نفت ما در طول يك سال، 8 ميليارد دلار بود بدون كوچكترين مشكل كشور اداره ‌شد و در طول 20 سال درآمد نفتي ‌كشور بين 15 تا 20 ميليارد دلار از نفت بود كه كشور به خوبي اداره شد.

مصباحي‌مقدم خاطر‌نشان كرد: با اين اوصاف، چه طور مي‌شود، گفت آنچه امروز اتفاق افتاده ناشي از تحريم‌هاي بيگانگان است؟!

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه ايران تحت سرپرستي علي اكبر جوانفكر مشاور مطبوعاتي احمدي‌نژاد ـ كه پرونده قضايي وي همچنان مفتوح است ـ در گزارش روز شنبه مورخ 31 تير ماه خود تيتر نخست خود را به اين عنوان «همدستي مرموز عليه دولت» كه در آن نظرات كارشناسي نمايندگان را پروژه اتهام‌زني به دولت در خصوص گراني عنوان كرده بود، اختصاص داد.

روزنامه ايران اين در گزارش با فرافكني سعي داشت عملكرد رسانه‌هايي مانند "باشگاه خبرنگاران" در نقد عملكرد اقتصادي دولت و نقش برخي بي‌تدبيري‌ها دولت در گراني‌هاي اخير را پروژه‌اي برنامه ‌ريزي شده و «همدستي مرموز عليه دولت» قلمداد كند!
انتهاي پيام/
برچسب ها: مصباحی مقدم ، تهران ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار