مدیرکل آموزش فنی‎وحرفه‎ای گلستان گفت: در یک سال گذشته 18 هزار فرصت آموزشی فنی‎وحرفه‎ای در گلستان محقق شده است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، ابوطالب جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان گلستان، اظهار داشت: در نظام مهارت و فناوری بنا داریم ذهن همه جوانان و نوجوانان را با گسترش آموزش‎های فنی و حرفه‎ای توانمند سازیم که در این راستا برنامه‎های جدی آموزشی در بحث موضوع اشتغال در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در سال گذسته با ایجاد 18 مرکز آموزشی ثابت در شهرها و 15 پایگاه در دهستان‎ها با ارائه خدمات به زندانی‎ها و پایگاهای آموزشی به 18 هزار نفر فرصت آموزشی داده شده است.

جلالی در ادامه در خصوص اقدامات انجام شده اشتغال عنوان کرد: نزدیک به 3 هزار نفر از این فرصت‎های شغلی به وجود آمده در گلستان استفاده می‎کنند.

مدیرکل آموزش و فنی‎وحرفه‎ای گلستان ابراز داشت: در راستای آموزش فنی‎وحرفه‎ای 500 آموزشگاه آزاد وجود دارد که در یک سال گذشته در 21 رشته به 28 هزار نفر در دوره‎های کوتاه‎مدت آموزش داده شده است.

وی توجه به آموزش‎های مهارتی به جوانان را یک ضرورت دانست و افزود: باید به اشتغال جوانان توجه بیشتری شود و در نظام مهارت و فناوری افراد را در حوزه‎ای که علاقه‎مند هستند توانمند کنیم.

جلالی در خصوص دانشگاهای علمی کاربردی و فنی حرفه‎ای گفت: این دانشگاه‎ها در پنج رشته در گرگان و گنبدکاووس در قالب پودمانی دانشجو می‎پذیرد که این رشته‎ها شامل رشته جوش، مکانیک، برق، تاسیسات ماشین است.

مدیرکل آموزش و فنی‎وحرفه‎ای گلستان بیان کرد: از دیگر اقداماتی که توسط این نهاد انجام شده بحث کلنگ‎زنی پروژه رامیان که نخستین مجتمع آموزشی کشاورزی در کشور در زمینی به مساحت 20 هکتار و در 75 رشته آموزشی در گلستان کلنگ‎زنی شده است.

وی با اشاره به اینکه در این مجتمع آموزشی علاقه‌مندان به مباحث کشاورزی می‎توانند حضور و از این مهارت‎ها استفاده کنند یادآور شد: رشته‎های آموزشی آبزیان، دام، طیور و کشاورزی در این مجتمع در نظر گرفته شده که امید داریم با همکاری مسئولان در سال 1392 شاهد به بهره‎برداری رسیدن آن باشیم./ج1

برچسب ها: گرگان ، آموزش ، نظام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.